برگزاری نخستین جشنواره دانشجوی برتر سال در دانشگاه کابل

© Sputnik / Evgenya NovozheninaУчастники акции "Тотальный диктант-2015" на факультете журналистики в МГУ имени М.В.Ломоносова
Участники акции Тотальный диктант-2015 на факультете журналистики в МГУ имени М.В.Ломоносова - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین جشنواره دانشجوی برتر سال با حضور مقامات وزارت تحصیلات عالی و دانشجویان دانشگاه کابل در تالار ادیتوریم دانشگاه کابل امروز (یکشنبه) برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، فریده مومند وزیر؛ تحصیلات عالی، هدف برگزاری این جشنواره را ارج گذاری به جایگاه والای دانشجویان، برجسته سازی نقش دانشجویان در روند ثبات پیشرفت علمی، اقتصادی، اجتماعی و دعوت به هم اندیشی یکی از اهداف ومهم و عمده برای تجلیل خواند.
بانو مومند از دانشجویان خواست "تا به کسانیکه، منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح میدهد و در روند فراگیری دروس در دانشگاه چالش ها عظیم را بوجود می آورند و سبب تنش ها میان دانشجویان می گردند از این طور افراد، دوری جسته و اجازه به این اخلال گران ندهند."
وزیر تحصیلات عالی بر ارقام دانشجویان و استادان کشور اشاره کرد و گفت: اکنون 36 دانشگاه دولتی با 5479 استاد و 128 نهاد تحصیلی خصوصی با 3773 استاد در سراسر کشور در حال اجرای فعالیت هستند که مجموعا 300000 دانشجو در رشته های مختلف مشغول آموزش اند. 
وی از مصرف روز افزون بودجه مالی این وزارت به خبرنگاران خبرداد و گفت: وزارت تحصیلات عالی توانست تا با مصرف معقول انکشافی 67 درصد پیش از پایان سال مالی در اعمار پروژه های تدریسی و خوابگاه ها و تجهیز لابراتوار های مورد نیاز، به مصرف رساند که این رقم تا پایان سال مالی افزایش خواهد پیدا نمود.
حمیدالله فاروقی؛ رئیس دانشگاه کابل، ضمن سپاسگزاری از اتحادیه دانشجویان برای برگزاری جشنوار برتر محصل سال 1395 به دانشجویان حضور در تالار گفت: در انتخاب دانشجو برتر سال اداره دانشگاه کابل هیچ نقشی ندارد و گزینش دانشجوی برتر به عهده اتحادیه دانشجویان می باشد.
وی در پیوند به مشکلات و چالش هایی که فرا روی دانشجویان و جوانان رسالتمند کشور قرار دارد، اظهار نگرانی کرد و گفت: یکی از این مشکلات بی توجهی دانشجویان و جوانان بر احساس حق مالکیت در جامعه است که متاسفانه این بی توجهی ها و بی اعتنایی ها، نگران کننده است.
وی، در خصوص بوجود آمدن اتحادیه ها در داخل دانشگاه که نمایندگی از یک سمت و سو می کنند و بوی تبعیض را میدهند، خاطر نشان کرد: با اظهار تاسف این اتحادیه در مراکز دینی، دانشگاه و دیگر نهادها تشکیل شده است که این اتحایه عاقبت خوبی را برای آینده افغانستان در پی نخواهد داشت.
در این جشنواره، حسین اصیل توانست با چاپ نخسین مجموعه شعری اش، لقب برتر دانشجوی سال را به خود اختصاص دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала