درگیری بین پولیس و سرخ پوست ها در ایالات متحده امریکا

© AFP 2023 / Aris MessinisМитинг против визита президента США Барака Обамы в центре Афин
Митинг против визита президента США Барака Обамы в центре Афин - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوشنبه شب بر روی یک پل نه چندان دور از محله هندی ها در میسوری درگیری بین پولیس و یک گروه معترض سرخ پوست ها در حدود 400 نفر رخ داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بی بی سی، این درگیری زمان آغاز شد که معترضان می خواستند موانع را که در مسیر راه رزرو و شهرهای بزرگ بر سر پل ایجاد شده بود، بردارند.  

به گزارش رسانه های محلی، پولیس چند هفته پیش زمانی که تظاهرات علیه ساخت یک خط لوله گاز در منطقه آغاز شد این پل را به خاطر جلوگیری از عبور ساکنان این محل به رزرو برای تظاهرات بسته بود.

رسانه های محلی می نویسند، پولیس مسیر حرکت معترضان از سر پل را با موترهای لاری مسدود کرده بود، معترضان یکی از لاری ها را حرکت داد که در نتیجه پولیس این حرکت آنها را به عنوان تجاوز در نظر گرفته و با آنها درگیر شدند.

درگیری ها تمام شب جریان داشته و این معترضان در توییتر نوشته اند، که یک نفر از آنها را پولیس دستگیر و چندین تن دیگر آنها در نتیجه برخورد گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور زخمی شده اند.

علت درگیری ساکنان محلی سوی رزرو با سازندگان یک پروژه خط لوله گاز می باشد که 1185 کیلو متر طول دارد و از داکوتای شمالی تا ایلینوی امتداد می یابد. بخش اصلی این خط لوله گاز ساخته شده است. این خط لوله گاز از مرز مینه سوتا، داکوتا با عبور از رودخانه می سی سی پی می گذرد.  

این فعالان ادعا دارند که با عبور خط لوله گاز از بخش عمده رودخانه رزرو آب این رودخانه آلوده می شود و علاوه بر این آنها می گویند که ساخت و ساز این خط لوله در حال حاضر بر روی زمین مقدس می باشند که آنها در آنجا مرده ها خود را دفن می کنند. این فعالان بر تغییر مسیر این خط لوله اسرار دارند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала