ابر خوشه ای ناشناخته کهکشان ما را جذب می کند

© Photo / NASA/Swift/Aurore Simonnet, Sonoma State UniversityСверхмассивная черная дыра в центре далекой галактики Swift J1644+57
Сверхмассивная черная дыра в центре далекой галактики Swift J1644+57 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناسان پس از تحقیقات زیاد به یک نتیجه نا امید کننده رسیدند، آنها می گویند، که در تمام این مدت یک ابر خوشه ای بزرگ که از زمین قابل دید نیست، کهکشان ما را به سرعت 50 کیلومتر در ثانیه به سوی خود جذب می کند.

به گزارش اسپوتنیک، کهکشان راه شیری ما و همسایگانش دائما در حرکتند. به عقیده گروه دانشمندان از بین 50 کهکشان (‌تعداد آنها دائما در حال زیاد شدن است برای آنکه ستاره شناسان کهکشان های جدیدی کشف می کنند) در حال حاضر در یک جهت تحت تاثیر نیروی جرم غیر قابل رویت عظیم حرکت می کنند.

چندی پیش تیم بین المللی محققان حتی مقصر اصلی را یافتند: این ابر خوشه ای نزدیک به کهکشان است ، او دارای جرم بسیار بزرگی می باشد، که از صدها کهکشان تشکیل شده است. تعجب آور است که تا به امروز هیچ کس نمی توانست این جرم بزرگ غیر قابل رویت را تشخیص دهد، از آنجا که ابرهای گازی و گرد و غبار و همچنین نور ستارگان کهکشان مانع از دید می شد.
این کشف بدان معناست که اطراف کهکشان ما ، خانه ای برای ساختار ستاره ای دیگر است که کمی دورتر از ابر خوشه ای شپلی قرار گرفته و پیش از نقش « تراکتور گرانشی » را بازی می کرد. به واسطه کشش گرانشی ، کهکشان به سمت آن با سرعت بسیار بالا برای انسان یعنی 50 کیلومتر در ثانیه در حال حرکت است. اما دلیلی برای ترس و وحشت وجود ندارد: این مسیر 5 تریلیون سال طول خواهد کشید و تا آن زمان برای بشریت این مسئله اهمیتی نخواهد داشت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала