بایسکل سواری از برلین تا ایران

© Sputnik / Vladimir SergeevВелосипедисты на закате на набережной недалеко от Олимпийского Парка в Сочи
Велосипедисты на закате на набережной недалеко от Олимпийского Парка в Сочи - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو شهروند برلین سوار به بایسکل 10 هزار کیلومتر را طی نمودند.

 تارک هنسهایمر  و لئا اشتِگِمان دو برلینی طی سفر شخصی در جریان شش ماه 14 کشور را با بایسکل سفر نمودند که  در جریان سفر  با حادثات غیرعادی روبرو شدند.   آنها در مصاحبه با  آژانس خبری « اسپوتنیک»  گفتند که هر  شخصی اگر بخواهد، میتواند راهی چنین سفری شود. 

لئا مدتها بود که دلش میخواست  با بایسکل به سفری  طولانی برود.  او در توضیح  آرزوی خود گفت: « من و  تارک  علاقه زیادی به سفر و دیدن کشورهای مختلف و آشنایی با  مردم آن کشورها  داریم و از اینرو بایسکل را برای سفر انتخاب کردیم که یک وسیله نقلیه خوب است.  تمام روز در هوای آزاد در حرکت هستیم».

هر دوی آنها توانستند  شش ماه رحصتی بگیرند، ولی در ابتدای سفر  مسیر مشخصی  در نظر نداشتند.

لئا توضیحات داده گفت: « گفتیم تصمیم گرفتیم و  می رویم. مسیر  سفر و کشورهایی که قصد داشتیم از آنها دیدن کنیم  وجود داشت  اما در راه با انگشت روی نقشه به جایی اشاره می کردیم و این مسیر تغییر میکرد.  اتفاقات جالبی طی راه برای ما رخ داد و به این دلیل  به مشورت ها و توصیه های  افراد گوناگون  توجه کردیم». از نظر جسمی هر دو بایسکل سوار برای این سفر آماده نبودند اما این موضوع مشکلی برایشان ایجاد نکرد. « ما قبل از آغاز سفر خیلی تنبل شده بودیم.  سفر را بدون هرگونه آمادگی و تمرینات قبلی آغاز کردیم.  اما در جریان سفر  بدن ما آماده شد».

بطور عمومی به گفته تارک ، او و لئا  10000 کیلومتر را پشت سر گذاشتند.

« قبل از آغاز سفر  فکر کردیم در حدود 7 هزار کیلومتراست،  اما نهایتا 10 هزار کیلومتر رکاب زدیم.  شش ماه برای این مسیر کافی بود».  

هر دوی آنها سفر خود را از  آلمان آغاز کردند و از 14 کشور  عبور کردند — فرانسه، سوئیس، اطریش، اسلووانی، کورواتی، مونته نگرو ، مقدونیه، یونان و ترکیه، گرجستان، ارمنستان  و بالاخره به مقصد نهایی — ایران- رسیدند.

تارک گفت: یکی از بهترین خاطرات  و اتفاقات جالب در این سفر  « صعود به قله دماوند» بلندترین قله  در ایران و شرق میانه با ارتفاع 5610 متر بود. سه روز طول کشید تا به قله برسیم. در ارتفاع 3000 متری خیمه زدیم.  در گذرگاه  واقع در ارتفاع 4200 متری برای اولین بار در طول عمر خود دچار « کوه گرفتگی» شدیم.  اما ارزش آن را داشت.

وقتی ساعت 4 صبح برای  فتح قله به راه افتادیم، شاهد  منظره اعجاب آور  طلوع خورشید در آسمان تهران بودیم.  در  ارتفاع 5000 متری به  چشمه های گوگرد  کوه آتشفشان نزدیک شدیم.  باد خیلی شدید بود.  در آنجا باد شدید میوزید که ما را با خود می برد.  اما توانستیم به هدف خود برسیم».

این  زوج  برنامه  سفر بعدی با بایسکل را  تهیه می بینند اما تاریخ آغاز آن مشخص نیست.  در سفر بعدی ماجراجویان قصد دارند  تا روسیه رکاب بزنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала