سفارت روسیه حمله تروریستی اخیر در کابل را شدیدا محکوم کرد

© Sputnik / Maxim Blinovساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: سفارت روسیه در افغانستان، حمله تروریستی اخیر در مسجدی در غرب شهر کابل را شدیدا محکوم کرده می‌گوید که سازمان دهندگان چنین حملاتی در پی ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی در افغانستان هستند. سفارت روسیه تاکید می‌کند که این تلاش‌ها همزمان با افزایش درگیری‌ها و ناامنی‌ها در افغانستان صورت می‌گیرد.

سفارت روسیه در اعلامیه‌ای در این باره گفته است که حمله تروریستی به شیعیان افغانستان در مسجد باقراالعلوم نخستین حمله گروه تروریستی داعش علیه پیروان این مذهب نیست، بلکه قبلا نیز دست چندین حمله تروریستی خونین زده است. در اعلامیه سفارت روسیه در افغانستان آمده است: « ما این اقدام تروریستی و غیرانسانی را شدیدا محکوم می‌کنیم. ما ابراز همدردی عمیق خود را با خانواده‌هایی که در این حمله وابستگان و دوستان خود را از دست دادند، اعلام و برای زخمیان آرزوی بهبودی می‌کنیم.»

در حمله تروریستی ظهر روز دوشنبه بر عزداران امام حسین که برای بزرگ‌داشت از چهلمین روز محرم در مسجد باقرالعلوم در غرب شهر کابل گردهم آمده بودند، سی و نفر کشته و پنجاه تن دیگر زخمی شدند. مسوولیت این حمله تروریستی گروه داعش به عهده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала