اتحادیه اروپا از معرفی اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی استقبال کرد

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandاتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اتحادیه اروپا از معرفی اعضای جدید کمیسیون‌های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی توسط دولت افغانستان، استقبال کرده می‌گوید که معرفی اعضای به مفهوم برداشتن یک گام جدید و جدی در راستای اصلاحات لازم انتخاباتی و برگزاری انتخابات است.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، در اعلامیه‌ای با استقبال تعیینات جدید در کمیسیون‌های انتخاباتی، گفته است که برگزاری انتخابات شفاف و دوره‌ای برای مشروعیت نظام حیاتی است.

اتحادیه اروپا تاکید کرده که انتظار می‌رود در زمینه‌های ثبت نام رای‌دهندگان،‌ تامین امنیت انتخابات نیز گام‌های موثری برداشته شود. به گفته دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، حالا فرصت این است تا قشر سیاسی این کشور از برگزاری انتخابات شفاف، صلح‌آمیز، همه‌ شمول و عادلانه مردم را برای شرکت در انتخابات آینده تشویق و حمایت کند. این اتحادیه تاکید کرده که رسیدگی به کاستی‌های گذشته و اتخاذ برنامه‌های مشخص به منظور جلوگیری از تقلب و تخطی در جریان انتخابات دیگر اقداماتی است که می‌تواند اعتماد مردم نسبت به انتخابات را بیشتر سازد.

روز گذشته رهبران حکومت وحدت ملی اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی را معرفی کردند. هفت نفر به عنوان کمیشنر در کمیسیون مستقل انتخابات و پنج نفر دیگر نیز در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی معرفی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала