نیکی هالی دختر مهاجر هندی نماینده دایم امریکا در سازمان ملل خواهد شد

© REUTERS / Samantha Sais/File Governor Nikki Haley (R-SC) answers a question next to Governor Mike Pence (R-IN) (R) during a news briefing at the 2013 Republican Governors Association conference in Scottsdale, Arizona
Governor Nikki Haley (R-SC) answers a question next to Governor Mike Pence (R-IN) (R) during a news briefing at the 2013 Republican Governors Association conference in Scottsdale, Arizona - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور منتخب امریکا فرماندار هندی تبار کارولینای جنوبی را به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل در نظر گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان بی سی، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا،نیکی هالی فرماندار هندی تبار کارولینای جنوبی را به عنوان نماینده دایم امریکا در سازمان ملل در نظر گرفته است.
به گزارش ان بی سی، ترامپ این سمت را به نیکی هالی پیشنهاد داده و هالی نیز آن را پذیرفته است.
در صورت تایید هالی در سنا وی به عنوان نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل که متشکل از 193 کشور است حاضر خواهد شد.

هالی 44 ساله، فرزند یک خانواده هندی مهاجر امریکا و یک جمهوریخواه است که منشا آسیایی دارد. او در سال 2010برای نخستین بار به حیث فرماندار کارولینا جنوبی انتخاب شد و برای دومین دوره نیز او در سال 2014 به عنوان فرماندار کارولینای جنوبی انتخاب شد و به عنوان یک شخصیت درحال پیشرفت در حزب جمهوریخواه شناخته می‌شود.

در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان  برای عنوان نامزدی ریاست جمهوری امریکا او پشتیبانی خود را از سناتور مارکو روبیو و سناتور تدکروز که مخالف ترامپ می باشند اعلام کرده بود. در اوایل سال جاری هالی اظهارات ترامپ در مورد مهاجران را «غیر مسئولانه» خواند و پس از انصراف مارکو روبیو از نامزدی او گفت، که دعا می کند که تدکروز به حیث نامزد ریاست جمهوری از طرف جمهوری خواهان انتخاب شود.

با این حال، در ماه جولای هالی در کنگره جمهوری خواهان گفت، برای اینکه هیلاری کلینتون رئیس جمهور امریکا نشود او می خواهد از ترامپ پشتیبانی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала