در حمله تروریستی عراق شماری از شهروندان افغانستان نیز کشته و زخمی شده‌اند

© AHMAD AL-RUBAYEدر حمله تروریستی عراق شماری از شهروندان افغانستان نیز کشته و زخمی شده‌اند
در حمله تروریستی عراق شماری از شهروندان افغانستان نیز کشته و زخمی شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتینک، کابل: وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده که برخی از گزارش‌ها حاکیست که در حمله تروریستی شام روز گذشته در شهر الحله مرکز ولایت بابل عراق، شماری از شهروندان افغانستان نیز کشته و زخمی شده‌اند.

این وزارت با محکوم کردن این حمله تروریستی می‌گوید که هنوز رقم دقیقی از شمار کشته شدگان و زخمیان شهروندان افغانستان در این حمله تروریستی مشخص نیست اما نمایندگی‌های سیاسی این کشور در عراق و ایران در باره مصروف  جمع‌آوری معلومات هستند. وزارت امور خارجه می‌افزاید: «با توجه به گزارش­هایی که مبنی بر شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان جمهوری اسلامی افغانستان در این حادثه به نشر رسیده است، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در بغداد با جدیت به بررسی پرداخته و به مجرد دریافت معلومات دقیق، اقدامات لازم را برای همکاری با خانواده­های شهدا در انتقال اجساد و رسیدگی به مجروحان روی دست خواهند گرفت. همچنان، با توجه به گزارش­های حاکی از انتقال یافتن شماری از این مجروحان به جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران را نیز به بررسی در این زمینه موظف ساخته است.»

شام پنجشنبه پولیس عراق اعلام کرد که یک موتر بمب‌گذاری شده در شهر الحله منفجر کرده است. هدف این انفجار بیشتر زایران ایرانی که برای شرکت در مراسم اربعین به عراق رفته بودند، بوده است. شمار زیادی از شهروندان افغانستان نیز در این مراسم شرکت‌ داشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала