عبدالله: کودکان خیابانی شرایط سختی را سپری می‌کنند

© Photo / ریاست اجراییهعبدالله: کودکان خیابانی شرایط سختی را سپری می‌کنند
عبدالله: کودکان خیابانی شرایط سختی را سپری می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، از وضعیت کودکان خیابانی ابراز نارضایتی کرده می‌گوید که این کودکان شرایط سختی را سپری می‌‌کنند.

آقای عبدالله که به مناسبت روز جهانی کودک با شماری از کودکان در دفترش دیدار و گفتگو داشت، افزود: «کودکانی خیابانی در افغانستان شرایط سخت را سپری می کنند و آنان آرزوی دسترسی به صلح و امنیت، درس و آینده بهتر و نان و لباس را دارند که از نیازهای ضروری انسانی می‌باشد. در این زمینه حکومت تلاش می‌کند تا مشکلات کودکان خیابانی را در حد توان و امکانات موجود حل کند.»

عبدالله عبدالله به مسوولان وزارت‌های کار و امور اجتماعی، معارف، صحت عامه و امور زنان دستور داد تا یک طرح جامع به منظور چگونگی حل مشکلات کودکان خیابانی را در زمینه‌های صحی، آموزشی و فراگیری کارهای مسلکی تهیه کنند تا دولت در زمینه اجرای آن اقدام نماید. آقای عبدالله همچنین تاکید کرده کودکان خیابانی که به بیمارند باید تحت تداوی و مراقبت جدی قرار گیرند. او همچنین گفت: «سرمایه‌گذاری بالای کودکان افغانستان به معنی سرمایه‌گذاری بالای امنیت و آینده افغانستان است.»
در همین‌حال، خاطره یوسفی رییس بنیاد شگوفایی زنان افغانستان، از رهبران حکومت وحدت ملی خواسته تا برای کودکان خیابانی یک مرکزی آموزشی و مسلکی ایجاد کرده تا در آن مرکز این کودکان برعلاوه آموزش، کارهای مسلکی و حرفوی را نیز یاد بگیرند تا بتوانند در تامین ضرورت‌های آینده و خانواده‌های شان سهیم شوند.

همچنین مرسل جلال یک دختر خردسالی که در روی جاده‌های کابل پلاستیک فروشی می‌کند، گفته است که او علاقمند درس خواندن است. امید یک کودک دیگر نیز از رییس اجراییه خواسته تا برای شان زمینه درس خواندن را فراهم سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала