پیروزی بر داعش در افغانستان نیازمند هماهنگی های بیشتر است

© Flickr / Alex J. Butlerپرچم قزاقستان
پرچم قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایرلان ادریسوف وزیر امور خارجه قزاقستان می گوید که برای سرکوب کردن داعش در افغانستان به تغییراتی در سطح منطقه نیاز است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بخدی، آقای ادریسوف که به کابل سفر کرده بود می گوید که هماهنگی بیشتر میان کشورهای منطقه در اولویت این تغییرات باید قرار بگیرد، وی با مقامات ارشد حکومت وحدت ملی از جمله محمد اشرف غنی رییس جمهور، عبدالله عبدالله رییس اجرایی و صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه دیدار و ملاقات کرده است.
به نظر می رسد که حضور داعش و اعلام ولایت خراسان از سوی این گروه تروریستی، قزاقستان را به تکاپو واداشته است.
ادریسوف به صراحت در کابل گفت که طرح چندین کشور به عنوان یک ولایت (خراسان) از سوی داعش زنگی خطری برای قزاقستان است. او می گوید: "کشورش در این باره آمادگی های لازم را گرفته است، داعش به عنوان گروه تروریستی یک مشكل جهانی است و بايد برای فایق آمدن به این مشکل کشورهای جهان به ویژه منطقه هماهنگی بیشتر ایجاد کنند."
تا کنون در چند منطقه افغانستان از جمله ننگرهار حضور داعش تایید شده است، در جنگ ها و حملات این گروه تروریستی شماری زیاد از نظامیان و افراد ملکی کشته و زخمی شده اند، مسوولیت حمله مرگبار در مراسم اربعین در مسجد باقرالعلوم کابل را داعش به عهده گرفت. در این حمله نزدیک به سی تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
مقامات حکومت بارها از حضور افراد وابسته به داعش در افغانستان اظهار نگرانی کرده در همین حال، انتقادهای مطرح است که حکومت به شکل جدی علیه این گروه تروریستی وارد عمل نشده است.
ایرلان ادریسوف در کابل اعلام کرد که؛ کشورش به عنوان دوست و برادر در کنار افغانستان ایستاده است و در امر مبارزه با تروریزم با کابل همکاری می کند، و قرار است قزاقستان ریاست كميته تعزيرات شورای امنیت سازمان ملل را بعهده بگيرد. این امر ممکن سبب اقدامات جدی تر علیه داعش در افغانستان و منطقه شود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала