هشدار یک عضو مجلس در باره خطر سوریه شدن افغانستان

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: یک تن از اعضای مجلس نمایندگان نسبت به خطر سوریه شدن افغانستان هشدار داده می‌گوید گروه‌ها و افرادی که می‌خواهند افغانستان با شرایط سوریه مواجه شود، از مساجد و مدارس استفاده می‌کنند.

داکتر جعفر مهدوی یک عضو مجلس نمایندگان، امروز در جلسه عمومی این مجلس گفت که تلاش‌ها برای اجرای فاز جدید سوریه شدن افغانستان ادامه دارد. وی گفت: «پروژه سوریه در مراحل پایانی خود را طی می‌کند و فاز جدیدی از سوریه شدن در افغانستان در حال آغاز است. اگر ما می‌خواهیم یک افغانستان ویران و در به در برای نسل آینده خود و فرزندان خود به میراث بگذاریم، پس سکوت کرده و محافظه‌کاری کنیم.» آقای مهدوی همچنین افزود: «آنهایی که بدنبال سوریه کردن افغانستان هستند متاسفانه تمرکز خود را روی مدارس علمیه آغاز کرده‌اند.»

داکتر جعفر مهدوی تاکید کرد که باید نهادهای مسوول حکومتی جلوی اجرای پروژه سوریه شدن افغانستان را بگیرند و تمام مدارس مربوط به شیعه و سنی را مورد نظارت دقیق قرار دهند. وی گفت: «آنهایی که بدنبال بحران در افغانستان متاسفانه تصمیم دارند که از طریق مدارس دینی این مساله را تعقیب بکنند.»

پیش از این عبدالحفیظ منصور دیگر عضو مجلس نمایندگان گفته بود که در برخی از مساجد و دانشگاه‌های افغانستان اندیشه‌های تندروانه تروریستی ترویج می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала