جاپان خیابان های خود را سه بعدی می کند

© East News / Xinhua/Rouelle UmaliStudents watch a three-dimensional graffiti as a way of sympathizing to the missing Malaysian Airlines flight MH370 at a school in Makati City, the Philippines
Students watch a three-dimensional graffiti as a way of sympathizing to the missing Malaysian Airlines flight MH370 at a school in Makati City, the Philippines - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان 15 شرکت موترسازی و قطعه‌ساز جاپانی با سرمایه‌گذاری در طرح عظیم نقشه‌بردای سه‌بعدی با جزئیات بالا از تمام خیابان‌های این کشور به منظور ارتقاء ایمنی موترهای خودران موافقت کردند

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایسنا و به استناد از دیلی میل، دولت جاپان نیز ضمن پشتیبانی از اجرای این طرح از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح با چشم‌انداز چهار ساله تا المپیک سال 2020 در جاپان خبر داد.

مدیریت طرح نوین نقشه‌برداری سه‌بعدی از خیابان‌های پایتخت و شهرهای مهم جاپان بر عهده شرکت صنایع الکترونیک میتسوبیشی است و مسئولیت تولید ادوات نقشه‌برداری بسیار دقیق این پروژه نیز بر عهده این شرکت است.

طبق محاسبات انجام شده در این پروژه عظیم حداقل 30 هزار کیلومتر از خیابان‌های این کشور با جزئیات کامل نقشه‌برداری می‌شود و تمام اطلاعات پس از پردازش‌ مورد نظر در رایانه موترهای خودران بارگزاری خواهد شد.

سیستم نقشه‌برداری سه‌بعدی یا MMS در کنار سایر سامانه‌های کمکی مثل رادار، لیدار، دوربین و جی‌پی‌اس حجم عظیمی از اطلاعات حاوی متغیرهای موجود در محیط اطراف را در اختیار رایانه موترهای خودران قرار می‌دهد تا این وسایل هوشمند تا چهار سال آینده بدون هیچ مشکلی در سطح خیابان‌های پایتخت و شهرهای بزرگ جاپان تردد کنند.

سخنگوی شرکت میتسوبیشی در مورد دقت سامانه جدید ناوبری موترهای خودران عنوان کرد: تمام سخت‌افزار این سامانه در محفظه‌ای کوچک روی سقف موتر قرار می‌گیرد و همه متغیرهای موجود در مسیر بر اساس نقشه سه‌بعدی موجود در مغز موتر  محاسبه شده و کلیه اجسام با دقت 10 سانتیمتر شناسایی می‌شوند.

دقت سیستم کنترل هوشمند شرکت میتسوبیشی فراتر از حد تصور است، به‌طوری‌که این سامانه با متعلقات اضافی مثل حسگر لیزی در هر ثانیه بیش از 27 هزار داده را جمع‌آوری و بررسی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала