مسئولیت آتش سوزی های اسرائیل را القاعده بر عهده گرفت

© AP Photo / Ariel SchalitPeople run as wildfires rages in Haifa, Israel, Thursday, Nov. 24, 2016
People run as wildfires rages in Haifa, Israel, Thursday, Nov. 24, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاخه القاعده در فلسطین مسئولیت آتش سوزی‌های ویرانگر در شهر حیفای اسرائیل را برعهده گرفت؛ آتش سوزی‌هایی که صدها اسرائیلی را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرده است .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات، گروه سلفی «مأسده المجاهدین» (بیشه شیرهای مجاهد در فلسطین) یک گروه شبه نظامی مرتبط با القاعده در فلسطین است که ادعا کرده در آتش سوزی قبلی در اسرائیل از جمله آتش سوزی جنگل کوهستان کرمل در نزدیکی شهر حیفا که در سال 2010 جان بیش از 40 تن از مردم را گرفت نیز دخیل بوده است.گروه «مأسدة المجاهدین» در بیانیه‌ای خطاب به یهودیان گفت: از هر جایی که آمدید به همان‌جا بازگردید چرا که در بین ما جایی ندارید.آن‌ها همچنین تهدید کردند که به آتش‌سوزی در اسرائیل و کشورهای متحدش ادامه می‌دهند.بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این آتش سوزی‌های ویرانگر را یک اقدام تروریستی خوانده است. نتانیاهو گفت: آن‌هایی که تلاش می‌کنند اسرائیل را بسوزانند به اشد مجازات خواهند رسید. از طرفی در پی آتش‌سوزی گسترده در اطراف شهر حیفا حدود 1000 اسرائیلی منازلشان را از دست دادند و رژیم صهیونیستی شهرکی در کرانه باختری را به دلیل این آتش‌سوزی تخلیه کرد. آتش سوزی گسترده در اطراف شهر حیفا، سومین شهر بزرگ اسرائیل از پنج روز پیش آغاز شده و هزاران تن از ساکنان این شهر مجبور به تخلیه منازلشان شده‌اند. چندین هواپیمای خارجی نیز در مهار این آتش‌سوزی به اسرائیل کمک می‌کنند. دو هواپیمای مصری در میدان هوایی تل نوف برای کمک به مهار آتش‌سوزی فرود آمده‌اند. هواپیمای غول پیکر امریکا از نوع «بوئینگ 747» نیز که یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین هواپیماها در زمینه اطفای حریق محسوب می‌شود برای کمک به اسرائیلی‌ها به سرزمین‌های اشغالی فرستاده شده است.
در تحولی دیگر رژیم اسرائیل این هفته نیز راهپیمایی‌های هفتگی فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله روستاهای نعلین و بلعین و کفر قدوم را سرکوب کردند که در نتیجه ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند. خبر دیگر اینکه رژیم صهیونیستی تصمیم فرانسه برای درج شناسه ویژه روی کالاها و تولیدات شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در اراضی فلسطین اشغالی را محکوم کرد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما این تصمیم فرانسه را که با اصول و مبانی اتحادیه اروپا در تضاد است محکوم می‌کنیم!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала