اسناد محرمانه داعش برای حمله به اروپا افشا شد

© AFP 2023 / Tauseef MUSTAFAتهدید جدید داعش علیه فرانسه
تهدید جدید داعش علیه فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس یک گزارش نیروهای شورشی مورد حمایت امریکا در سوریه در جریان حمله¬‌ای مخفیانه به یک مقر تروریستی وابسته به داعش توانسته¬‌ند مجموعه¬ای از اسناد محرمانه مربوط به توطئه¬‌های تروریستی این گروه علیه اروپا را به دست بیاورند.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از اکسپرس، این اسناد در بردارنده جزئیاتی درباره طرح­‌های افراط‌گرایان برای حمله به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه هستند.

با این حال طبق این گزارش یک مساله شگفت­انگیز این بوده که این اطلاعات شامل دسیسه برای حمله به بریتانیا نبوده است.

گفته شده که این اسناد در ماه جولای گذشته به دست آمده است اما محتوای آنها اکنون و بعد از تبادل اطلاعات با سرویس­های امنیتی اروپا در حال منتشر شدن است. این اسناد علاوه بر داشتن اطلاعاتی درباره مکان­های احتمالی حملات، شامل اسامی عاملان، تامین مالی، تبلیغات و جذب حمایت­های خارجی برای داعش بوده­‌اند.

تحلیل این اسناد به نیروهای تحت رهبری امریکا کمک کرده که بفهمند چطور این گروه تروریستی عملیات انجام می­‌دهند و این نیروها را قادر به متزلزل کردن موثر شبکه­‌های تحت رهبری داعش کرده است.

همچنین یک مقر در یک پایگاه هوایی امریکا در کویت تشکیل شده که در آن متخصصان اطلاعات را آنالیز می­‌کنند.

جنرال روپرت جونز،  معاون فرمانده عملیات تحت رهبری امریکا گفت: بیشتر تلاش­هایی که ما می­‌کنیم مربوط به هدف قرار دادن رهبرانی است که شما هرگز نام آنها را نشنیده­‌اید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала