طرح بودجه سال 1396 برای تصویب به مجلس نمایندگان رفت

© Sputnik / Zafershah Rouieمجلس نمایندگان
مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان، طرح بودجه سال 1396 این کشور را برای تصویب به مجلس نمایندگان ارایه کرد.

آقای حکیمی با ارایه طرح بودجه سال آینده به مجلس نمایندگان، گفت که بودجه عادی و انکشافی سال 1396، مبلغ 466 میلیارد افغانی در نظر گرفته شده که از این رقم 287 میلیارد آن بودجه عادی و 178 میلیارد دیگر آن را بودجه انکشافی تشکیل می‌دهد.

وزیر مالیه افزود که بودجه سال آینده از طریق منابع داخلی و خارجی تمویل می‌شود و در آن موثریت، رشد اقتصادی پایدار و متوازن، ایجاد شغل و بلند بردن ظرفیت‌ها در نظر گرفته شده است.

اکلیل حکیمی گفت: «در بودجه سال ۱۳۹۶، ۱۱۷پروژه بزرگ و کوچک ملی در بخش‌های امنیت، معارف، صحت، زراعت و زیربنا برای سایر ولایات به طور متوازن در نظر گرفته شده و توجه بیشتر حکومت در بخش سکتور امنیت، پروژه‌های انکشافی، زراعت و صحت می‌باشد.» وی در عین‌حال تاکید کرد: «رشد اقتصادی افغانستان رو به پیشرفت است و عواید کشور نیز روز به روز افزایش می‌یابد که این خود یک امید برای خودکفایی افغانستان بشمار می‌رود.»

وزیر مالیه می‌گوید که طرح بودجه سال آینده براساس واقعیت‌های افغانستان، اولویت‌ها و امکانات مالی تهیه شده و از اعضای مجلس خواست تا این طرح را مورد تایید قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала