ترامپ: به کلی از کسب و کارم دست می کشم

© REUTERS / Mike SegarU.S. President-elect Donald Trump
U.S. President-elect Donald Trump - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب امریکا، اعلام کرده است که کسب و کارش را "به کلی" رها می‌کند تا بتواند روی ریاست جمهوری متمرکز شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ترامپ گفته است اسناد حقوقی لازم در حال تنظیم است تا او به کلی از جریان امور تجاری‌اش خارج شود. او گفته است: "ریاست جمهوری وظیفه بسیار مهمتری است".

به گزارش بی.بی.سی منتقدان دونالد ترامپ براین باورند، که وظایفش به عنوان رئیس جمهور ممکن است با کسب و کار گسترده او در امریکا و دیگر کشورهای جهان دچار تداخل شود.

ترامپ گفته، با وجود این که الزام قانونی برای این کار وجود نداشته، او لازم دیده که به عنوان رئیس جمهور هیچ تداخلی میان وظایف و منافعش وجود نداشته باشد.

دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهور امریکا است که هیچ مقام عالی سیاسی یا نظامی نداشته و تنها سابقه فعالیت‌های اقتصادی دارد. ترامپ از اواسط دهه 1970 میلادی با پشتیبانی پدر ثروتمندش وارد بازار املاک و ساختمان شد و کسب و کارش را به حوزه‌های دیگر گسترش داد.

کسب و کار ترامپ طی دوران تبلیغات انتخاباتی باعث انتقاداتی از او شده بود. او از جمله مورد انتقاد بود که چرا اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر نمی‌کند. منتقدان دونالد ترامپ متهمش می‌کردند که شاید به دلیل فرار مالیاتی نمی‌خواهد اظهارنامه مالیاتی‌اش دیده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала