نی: اشرف‌غنی از رسانه‌ها معذرت‌خواهی کند

© Photo / ارگنی: اشرف‌غنی از رسانه‌ها معذرت‌خواهی کند
نی: اشرف‌غنی از رسانه‌ها معذرت‌خواهی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتینک، کابل: اداره «نی»، حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان، از اظهارات دو روز پیش اشرف‌غنی رییس جمهور این کشور در باره رسانه‌ها را توهین‌آمیز توصیف کرده و از رییس جمهور خواسته تا بابت این اظهارات خود از رسانه‌ها معذرت‌خواهی کند.

اشرف‌غنی دو روز پیش در یک سخنرانی در میان جمعی از نیروهای قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان، رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت که نیروهای امنیتی در برابر موضوعاتی که از سوی رسانه‌‌‌ها به ویژه تلویزیون‌ها مطرح می‌شود بی‌تفاوت باشند. به نقل از اداره «نی»، اشرف‌غنی در این سخنرانی خود گفت: « تلویزیون‌ها را یک طرف بگذارید، بمانید که از آن‌ها باد برآید، از شما بمب می‌برآید.»

اداره «نی»، از این اظهارات اشرف‌غنی شدیدا انتقاد کرده و می‌گوید که چنین اظهاراتی اهانت به کارمندان رسانه‌یی افغانستان است.

این نهاد حامی حقوق رسانه‌ها می‌افزاید: «از یک رییس جمهور تکنوکرات و تحصیل یافته توقع نمی‌رفت تا با اظهارات این چنینی به رسانه‌ها و در کل به آزادی بیان در این کشور اهانت کند.»

اداره «نی» در اعلامیه‌ای تاکید می‌کند: «نی حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان از رییس جمهوری کشور می‌خواهد تا از مسولان و کارکنان تلویزیون‌ها و خانواده مطبوعات کشور معذرت بخواهد.»

این نهاد می‌افزاید که رسانه‌های افغانستان نیز مانند نیروهای امنیتی در سنگر داغ مبارزه با گروه‌های تروریستی قرار دارند و در این راستا قربانی‌های زیادی داده‌اند. اداره «نی» می‌گوید که نادیده گرفتن قربانی‌های کارمندان رسانه‌ها از سوی حکومت به ویژه شخص رییس جمهور مایه‌ تاسف است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала