جایزه امسال فدراسیون جهانی صلح به یک زن افغان داده می‌شود

© Photo / دفتر معاون دومجایزه امسال فدراسیون جهانی صلح به یک زن افغان داده می‌شود
جایزه امسال فدراسیون جهانی صلح به یک زن افغان داده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، ‌کابل: مرلین آنجلوچی نماینده فدراسیون جهانی صلح در دیدارش با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، اعلام کرده که قرار است جایزه امسال این فدراسیون به یک زن افغان و یک شهروند ایتالیایی اهدا شود.

دفتر سرور دانش با اعلام این خبر گفته است که این شهروند ایتالیایی نیز در افغانستان فعالیت دارد.
نماینده فدراسیون جهانی صلح گفته است که این جایزه قرار است به سکینه یعقوبی که در راستای تامین صلح در افغانستان تلاش کرده است، اهدا شود.
فدراسیون جهانی صلح پیش از این چند جایزه‌ای به برخی از رهبران پیشین افغانستان نیز داده بود.
در همین‌حال، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، از کمک‌های فدراسیون جهانی صلح با دولت این کشور ابراز خرسندی کرده می‌گوید که در شرایط فعلی دست یافتن به صلح کار دشوار است، اما تامین آن مسوولیت انسانی تمام افراد است.
آقای دانش همچنین از تصمیم فدراسیون جهانی صلح برای اهدای یکی از جایزه‌هایش به سکینه یعقوبی ابراز خرسندی کرده می‌گوید که زنان در این کشور قربانیان اصلی خشونت‌ها و ناامنی‌ها هستند. او افزوده که باوجود این مشکلات، زنان در افغانستان به دست‌آوردهای خوبی دست یافته‌اند.
معاون رییس جمهور اعطای جایزه صلح جهانی به خانم یعقوبی را برای دیگر زنان تشویق کننده توصیف کرد.
سکینه یعقوبی باشنده اصلی ولایت هرات، قبلا در یکی از دانشگاه‌های امریکا تدریس می‌کرد، اما برای آموزش کودکان مهاجر افغان به پاکستان بازگشت. او مدت‌ها زمینه آموزش کودکان مهاجر تلاش کرده است. خانم یعقوبی پیش از این نیز جوایز مختلف بین‌المللی را بدلیل فعالیت‌های بشردوستانه‌اش برده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала