تاجران افغان در امارات، در افغانستان فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت‌ مرغ می‌سازند

© Photo / Ajmal Tareenتاجران افغان در امارات، در افغانستان فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت‌ مرغ می‌سازند
تاجران افغان در امارات، در افغانستان فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت‌ مرغ می‌سازند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنینک، کابل: شماری از تاجران افغان مقیم امارات متحده عربی، در دیدارشان با اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، گفته‌اند که آنان تصمیم دارند تا میزان تولیدات گوشت مرغ را افزایش داده و فروشگاه‌ها و سوپر مارکیت‌های زنجیره‌ای در داخل افغانستان بسازند.

به نقل از دفتر ریاست جمهوری، این تاجران افزوده در صورتی که دولت افغانستان در زمینه تامین امنیت جان و سرمایه‌شان و همچنین کاهش تعرفه‌های گمرکی اقدام کند، آنان حاضرند تا در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و فروشگاه‌ها و سوپر مارکیت‌های زنجیره‌ای بسازند. همچنین این تاجران از تصمیم شان برای سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد تسهیلات زیربنایی به ویژه تامین انرژی برق نیز خبر داده‌اند.
اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان که در امارات متحده عربی به سر می‌برد، از تصمیم تاجران افغان برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور استقبال کرده است. او به این تاجریان اطمینان داده که دولت افغانستان در زمینه سرمایه‌گذاری مطمین با آنان همکاری می‌کند.
اشرف‌غنی همچنین به دست‌آوردهای حکومت در بخش زیربنایی، سرمایه‌گذاری در عرصه انرژی برق و ایجاد فابریکات تولید سمنت یادآوری کرده می‌گوید که زمینه‌های بیشتر سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها وجود دارد.
رییس جمهور غنی از طرح تاجران در زمینه ایجاد زنجیره‌‌ی تولید گوشت مرغ و سوپر مارکیت‌ها در داخل کشور استقبال کرده، گفت که افغانستان با این اقدام می‌تواند از واردات بیشتر گوشت مرغ جلوگیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала