قتل 51 طالب به شمول دو فرمانده این گروه

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: در نتیجه عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی افغانستان، پنجاه و یک تن از جنگجویان گروه تروریستی طالبان به شمول دو فرمانده این گروه به قتل رسیده‌اند.

به نقل از وزارت دفاع، این عملیات‌ها که در ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، غزنی، خوست،‌ کندهار،‌ ارزگان،‌ زابل،‌ دایکندی،‌ بادغیس،‌ هرات،‌ فراه، فاریاب، کندز و هملند راه‌اندازی شده بود،‌ در آن بیش از چهل تن دیگر از جنگجویان این گروه تروریستی زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع می‌افزاید که در میان افراد کشته شده طالبان، دو تن از فرماندهان محلی این گروه بنام‌های پیداگل و زبیر نیز شامل است. این وزارت گفته که در ولسوالی شیندند ولایت هرات به قتل رسیده‌اند.

وزارت دفاع از مصادره بیست و هفت عراده موترسایکل مربوط به افراد طالبان نیز خبر داده است. افراد طالبان بیشتر در حمل و نقل از موترسایکل استفاده می‌کنند.

در همین‌حال،‌ وزارت امور داخله از پاک‌سازی برخی از روستاهای ولایات پکتیکا، ارزگان، لوگر، زابل، هلمند، ننگرهار و نورستان از وجود تروریستان خبر داده است. به گفته این وزارت، در عملیات‌هایی که برای پاک‌سازی این روستاها راه‌اندازی شده بود، تلفات سنگینی به تروریستان طالب وارد شده است.      

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала