قطر در کابل سفارت باز می‌کند

© Flickr / Isabell Schulzقطر
قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: هیاتی از وزارت امور خارجه دولت قطر به منظور بررسی و مشوره با مقام‌های دولتی برای تاسیس سفارت این کشور در کابل، به افغانستان آمده است.

در راس این هیات که احمد بن عبدالله العطیه رییس بخش آسیایی وزارت امور خارجه دولت قطر قرار دارد، در دیدارش با نصیراحمد اندیشه معین اداری وزارت امور خارجه افغانستان گفته است که کشورش درنظر دارد تا سفارت خود را در کابل تاسیس کند.

وزارت امور خارجه افغانستان، با اعلام این خبر می‌گوید که این هیات به منظور بررسی اوضاع و مشوره با مقام‌های دولت افغانستان به منظور تاسیس سفارت شان به کابل آمده است.

نصیراحمد اندیشه از تاسیس سفارت قطر در کابل استقبال کرده می‌گوید که این اقدام می‌تواند در راستای گسترش و تقویت روابط میان دو کشور کمک کند. وی تاکید کرده که وزارت امور خارجه افغانستان در راستای تاسیس سفارت قطر در کابل آماده همکاری است.

معین اداری وزارت امور خارجه همچنین نسبت به اجرایی شدن توافق‌نامه اعزام کارگران افغان به قطر نیز ابراز امیدواری کرده است.

وزارت امور خارجه افغانستان می‌افزاید که هیات دولت قطر اوضاع امنیتی کابل برای تاسیس سفارت این کشور را مثبت توصیف کرده افزوده که قطر پس از بررسی‌های لازم در زمینه تاسیس سفارتش در کابل اقدام خواهد کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала