اکادمی جدید گمرکات و مالیات افتتاح شد

عضو شوید
اسپوتینک، کابل: دولت افغانستان یک اکادمی گمرکات و مالیات تاسیس کرده و این اکادمی امروز رسما توسط اکلیل حکیمی وزیر مالیه به بهره‌برداری سپرد شد.

وزیر مالیه در مراسم آغاز بهره‌برداری از این اکادمی گفت که قرار است طریق اکادمی جدید گمرکات و مالیات در راستای بلند بردن ظرفیت و مسلکی‌سازی کارمندان بخش گمرکات و مالیات فعالیت کند. اکلیل حکیمی می‌گوید: «این اکادمی با راه‌اندازی برنامه‌های موثر مسلکی سازی کارمندان از طریق انکشاف نصاب تعلیمی گمرکی و مالیاتی، ایجاد زمینه‌های آموزش‌های علمی و استفاده از امکانات آموزشی سازمان جهانی گمرکات خواهد توانست تا یک نظام سالم گمرکی و مالیاتی و نیروی بشری عاری از فساد را بار آورد که در جهت اصلاح و معیاری‌ سازی اداره، بلند بردن سقف عایداتی و در نهایت تقویت اقتصاد کشور نقش به‌سزایی ایفا نماید.»

وزیر مالیه افغانستان تاکید کرد که آغاز به فعالیت این اکادمی دولت را کمک خواهد کرد تا در زمینه نابودی ریشه‌های فساد اداری و درنظرگیری اصل شایسته‌سالاری در وزارت مالیه اقدام کند.

وزارت مالیه می‌افزاید که این اکادمی با امکانات مدرن و عصری تجهیز شده و کسانی که در آن تحت آموزش قرار خواهند گرفت، می‌توانند در آوردن تسهیلات گمرکی، عیارسازی گمرکات با معیارهای جهانی، جمع‌آوری مالیات از ترانزیت زمینی و هوایی دولت را کمک کنند.

براساس برنامه وزارت مالیه، کارمندانی که جدیدا در بخش گمرکات و مالیات مقرر می‌شوند، باید یک دوره آموزشی این اکادمی را پشت سر بگذرانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала