وال استریت ژورنال: ارتش سوریه به زودی شرق حلب را تصرف می کند

© AFP 2023 / George OurfalianСолдат сирийской армии перед панорамой города Алеппо
Солдат сирийской армии перед панорамой города Алеппо - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش سوریه تمام گروه های که در حلب هستند را شکست داده و به زودی شرق حلب را تصرف می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال در نسخه الکترونیکی خود روز دوشنبه نوشت: ارتش سوریه به زودی بخش شرقی حلب را از تصرف گروه های مسلح در می آورد. به خاطر اینکه شواهد حاکی از فروپاشی مخالفان دولت سوریه می باشد.

این نشریه می نویسد:- "شورشیان در حلب براین باور هستند که نیروهای بشار اسد و متحدان او در حدود 60 درصد از خاک این شهر را زیر کنترول خود دارند و این در حالیست که یک هفته پیش کمی بیش از نصف این شهر به دست آنها بود. آنها می گویند که وضعیت به سرعت در حال تغییر است و تخمین زدن آن دشوار است که وضعیت به نفع که تغییر خواهد کرد".

این نشریه سخنان محمد الشیخ یکی از فرماندهان گروه های شورشی را چنین نقل می کند:- "جنگجویان ما در فکر ترک این منطقه هستند چرا که نیروهای ما از اتفاقات که می افتد خسته شده است. روحیه آنها پایین آمده به خاطر که آنها نمی توانند محاصره را بشکنند".

روزنامه می نویسد: گروه های که در شرق این شهر قرار دارند یک کمیته ای را برای مذاکره با دولت سوریه تشکیل داده اند. اما تا هنوز با مقامات دولت سوریه مذاکره نکرده اند و این نشان می دهد که در نتیجه تمام گروه های مسلح از شرق حلب بیرون خواهند شد.

پیش از این کارشناسان نظامی در دمشق گفته بودند، که نبرد در حلب به یک نقطه عطف رسیده است. ارتش سوریه 65 درصد شهر را که سیتزه جویان در سال 2012 به تصرف در آورده بودند، در حال حاضر زیر کنترول خود در آورده اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала