روس ها برای ارتش کشور شان "خمیر نامرئی" ساختند

© REUTERS / Marko Djuricaروس ها برای ارتش کشور شان "خمیر نامرئی" ساختند
روس ها برای ارتش کشور شان خمیر نامرئی ساختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیرو های ویژه ارتش روسیه اولین مجموعه های "خمیر استتار" (خمیر نامرئی) را ساختند، که آنها را برای وسایل تصویربرداری حرارتی و دوربین ها عملا نامرئی می سازد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "ایزوستیا"،  این خمیر منحصربه فرد به اسم "مه-آر" (غبار-آر) نه تنها تشعششات ماوراء بنفش را جذب می کند، بلکه دارای خواص درمانی است و باعث تسریع التیام زخم ها نیز می شود.

این منبع می نویسد: به گفته کارشناسان؛ این خمیر ساخت روسیه در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی سمی نبوده و باعث التهاب پوست نمی شود. محققان می گویند "مه ـ آر" (غبار-آر) 95% تشعششات ماوراء بنفش بدن انسان را جذب نموده و طی دو هفته خواص خود را حفظ می کند، در ضمن این خمیر به آسانی با یک پارچه (تیکه برای لباس) از بدن انسان پاک و شسته می شود.

 یوری کلنوف سخنگوی رسمی مجتمع علمیسازمان های غیر دولتی، مصالح ساختمانی اعلام کرد؛ در جریان آزمایشات منحصربه فرد، روشن شد که این خمیر آلرژی به وجود نیاورده و حشرات و پشه را نیز دفع می کند.

 هر مجموعه "مه ـ آر" (غبار-آر) از سه بسته (لوله) خمیر به رنگ های سیاه، قهوه ای و سبز تشکیل شده است، که لازم است  آنرا روی بخش های باز و دیده شدهء بدن بمالیم.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала