300میلیون کودک در جهان در معرض خطر مرگ قرار دارند

© REUTERS / Christian Hartmann300میلیون کودک در جهان در معرض خطر مرگ قرار دارند
300میلیون کودک در جهان در معرض خطر مرگ قرار دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نشان می دهد آلودگی های شدید آب و هوایی، 300میلیون کودک معادل یک هفتم کودکان جهان را در معرض خطر مرگ قرار داده است.

به گزارش سپوتنیک به نقل ازخبرگزاری رویترز از اسلو ، در این گزارش آمده است: این کودکان در مناطقی زندگی می کنند که میزان آلودگی هوا در این مناطق بالاترین سطح تعریف شده یونیسف یعنی 6 برابر استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است.

این گزارش بیانگر این است که از هر هفت کودک در جهان عمدتا در آسیای جنوبی یک نفر در معرض هوای بسیار آلوده قرار دارد و بدن در حال رشد آنان در آسیب پذیرترین وضعیت هستند.

از این مجموع 220 میلیون نفر آنها در آسیای جنوبی زندگی می کنند. این مناطق به کمک تصاویر ماهواره ای توسعه یافته توسط ناسا تعیین شده است.
آنتونی لیک مدیر اجرایی یونیسف گفته است که آلودگی هوا عامل عمده کمک کننده به مرگ حدود 600 هزار کودک زیر پنج سال است.

وی در بیانیه ای گفته است: آلاینده ها نه تنها به ریه های در حال رشد کودکان لطمه می زنند بلکه آنها در واقع می توانند از موانع موجود برای راهیابی به گردش خون در مغز گذشته و به رشد مغز آسیب دائمی زده و لذا آینده کودکان را تهدید کند.

نیکلاس ریس متخصص تجزیه و تحلیل جوی و اقتصادی که این گزارش را نوشته به رویترز گفت: آلودگی هوا بیش از همه بر کودکان فقیر لطمه می زند.

سازمان جهانی بهداشت بر آورد می کند که آلودگی هوا در فضای باز در سال 2012 حدود 7/ 3 میلیون نفر از جمله 127 هزار کودک زیر پنج سال را کشته است. کارخانه ها ، نیروگاه های برق و خودروهای دارای سوخت های فسیلی ، گردو عبار و سوحت پسماندها در بین منابع مهم آلاینده هستند.

آلودگی در فضای بسته که ناشی از سوخت ذغال یا هیزم در اجاق های خوراکپزی مورد استفاده در منازل کشورهای در حال توسعه است ، حتی جان افراد بیشتری را گرفته و 3 / 4 میلیون نفر براثر این الودگی مرده اند که 531 هزار نفر آنان کودک زیر پنج سال بودند.

یونیسف از نشست تحت رهبری سازمان ملل در مغرب خواسته است در چرخش از سوخت های فسیلی به انرژی های پاک تر نظیر انرژی بادی یا خورسیدی ، بهبود دسترسی کودکان به مراقبت های بهداشتی و محدود کردن در معرض آلودگی هوا قرار گرفتن کودکان شتاب به خرج داده و کار نظارت بر هوا را تشدید کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала