افتتاح ده ها پروژه به ارزش میلیون ها افغانی در لوگر

© Photo / دفتر والی لوگرافتتاح ده ها پروژه به ارزش میلیون ها افغانی در لوگر
افتتاح ده ها پروژه به ارزش میلیون ها افغانی در لوگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام ها در وزارت احیا و انکشاف دهات کشور می گویند که آنان امروز (سه شنبه ۱۶ قوس) در یک سفر رسمی به ولایت لوگر رفته و ده ها پروژه عام المنفعه به ارزش میلیون ها دالر را فتتاح و بهر برداری سپرده است.

اکبر رستمی سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات به خبرگزاری بخدی گفت: نصیر احمد درانی امروز در ولایت لوگر چندین پروژه که قبلا کار آن در این ولایت آغاز شده بود را افتتاح کرد.
آقای رستمی می گوید بزرگ ترین کانال که قبلا کار آن در ولسوالی محمد آغه آغاز شده بود در سفر امروز آقای درانی به بهره برداری رسید.
او افزود که کانال ها در ولسوالی محمد آغه هزاران جریب زمین زراعتی را تحت پوشش آبیاری قرار می دهد و خانه های که قبل در خطر سیلاب قرار داشت نیز توسط ساخت این کانال ها از خطر سیلاب نجات داده شد.
گفته می شود که نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات در سفرش به ولایت لوگر پل متانغ و چندین پل دیگر را به بهره برداری سپرده است.
وزیر احیا و انکشاف دهات همچنان امروز کار شش کیلومتر سرک در مرکز پل علم و ولسوالی های این ولایت را آغاز کرد که قرار است این سرک به صورت اساسی قیر ریزی شود.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات کشور می گوید که آنان در ولایت لوگر همچنان کار ساخت قیر ریزی پل باغ سلطان و پل قندهاری در ولسوالی محمد آغه را نیز آغاز کرده اند.
آقای رستمی همچنان افزود که در کل نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات کشور در بخش سکتور ترانسپورتی شش پروژه را افتتاح کرد.
به گفته او این پروژه ها به ارزش ۲۳۱ میلیون افغانی می باشد که قرار است در این ولایت ۳۱ کیلومتر سرک و ۴۰ کیلو متر پل که در حال حاضر تعداد این پل ها افتتاح و تعداد دیگر به بهره برداری برسد.
رستمی همزمان گفت که در حال حاضر کار روی ۵۶ پروژه دیگر به ارزش ۲،۶ میلیون دالر امریکایی در نقاط مختلف ولایت لوگر جریان دارد.
فراهم کردن کار برای هزاران تن در لوگر
به گفته اکبر رستمی، وزارت احیا و انکشاف دهات توانسته است که با تطبیق پروژه های مختلف در ولایت لوگر زمینه کار برای هزاران باشنده این ولایت را فراهم کند.
رستمی افزود در پروژه ها کاریابی ۲،۱ میلیون دالر هزینه می شود که در ۲۴۰ قریه لوگر کار آن آغاز شده است که این خود برای هزاران تن کار را به بوجود می آورد.
انجنیر نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات کشور امروز (سه شبنه ۱۶ قوس) به منظور بازدید و بررسی پروژه ها در لوگر سفر کرده بود.
گفته می شود که در این ولایت همچنان ۱۶ کانل به ارزش مجمعوعی ۲۸ میلیون افغانی ساخته شود.
رستمی می گوید که آقای درانی سرک خوشی الی شهرک کوچی ها را که کار آن قبلا آغاز شده بود، افتتاح کرد.
رضایت مردم از تطبیق پروژه ها در لوگر
سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات کشور می گوید که آنان با شماری از بزرگان اقوام، ریش سفیدان و مردم محل دیدار کرده اند.
در این دیدار باشندگان ولایت لوگر از تطبیق پروژه ها در این ولایت ابراز خوشی کرده و آنان (مردم) از اقای درانی به دلیل فراهم کردن کار در پروژه ها، ابراز خرسندی کرده اند.
درانی در سفر امروزش با والی ولایت، مسوولان محلی، بزرگان قوم، و شورا های انکشافی قریه ها دیدار کرده اند و از آنان مشکلات سر راه پروژه ها را جویا شده است.
در این میان یک تن از ریش سفیدان به نمایندگی از باشندگان ولایت لوگر از وزیر احیا و انکشاف دهات کشور سپاس گزاری کرده و گفته است که با تطبیق این پروژه ها روند زندگی مردم بهتر از گذشته خواهد شد.
پروژه های چند ساله وزارت احیا و انکشاف دهات
گفته می شود که از شروع سال ۱۳۸۱ در حکومت قبلی در مجموع ۳۸۳ پروژه به ارزش ۲۸/۳ میلیون دالر امریکایی در بخش های ترانسپورت، صحت، آبیاری، انکشاف محل، معیشت، زراعت، برق و تعلیم و تربیه تکمیل شده است.
در همین حال به گفته اکبر رستمی، وزارت احیا و انکشاف دهات از آغاز کار حکومت وحدت ملی تا ۲۵ عقرب خوشبختانه توانسته است که ۶۶۸ پروژه دیگر را در بخش های مختلف به ارزش ۱۶،۷ میلیون دالر امریکایی در هشت واحد اداری ولایت لوگر تکمیل و به بهره برداری بسپارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала