لزوم بر گفتگو بین ناتو و روسیه

© Sputnik / Viktor LitovkinМиротворцы США и России в Косово
Миротворцы США и России в Косово - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منشی عمومی ناتو: حل مشکلات موجود میان روسیه و ناتو از طریق گفتگو امکان پذیر است.

منشی عمومی ناتو ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری های میان ناتو و اتحادیه اروپا، گفت که حل مشکلات موجود میان روسیه و ناتو از طریق گفتگو امکان پذیر است.

 به نقل از آناتولی، منشی عمومی ناتو از تلاش این پیمان برای یافتن راهی در جهت حل مشکل دو بخش شمالی و جنوبی قبرس خبر داد.

ینس استولتنبرگ که در بروکسل با روزنامه نگاران سخن می گفت تاکید کرد: من فکر می کنم ما طی دو سال گذشته ثابت کرده ایم که حتی با وجود درگیری حل نشده در قبرس، قادر به حرکت رو به جلو در جهت تقویت همکاری میان ناتو و اتحادیه اروپا بوده ایم.

وی در پاسخ به سوال در خصوص چگونگی همکاری میان ناتو و اتحادیه اروپا بدون برقراری صلح در قبرس و اینکه آیا چنین چیزی امکانپذیر است یا خیر، پاسخ داد: بلی، من طرفدار یافتن راه حل برای مساله قبرس هستم، اما این نمی تواند پیش شرطی برای حرکت رو به جلو در خصوص همکاری های ناتو و اتحادیه اروپا باشد.

وی همچنین افزود: در نشست سه شنبه وزرای خارجه ناتو به برخی از مشکلات امنیتی که همه ما با آنها مواجه هستیم خواهند پرداخت و ما این کار را با اشاره به گستره ای از مسائل انجام خواهیم داد. اما موضوع اصلی نشست در خصوص اهمیت پیمان ترانس آتلانتیک و پیمان میان اروپا و آمریکای شمالی خواهد بود.

منشی عمومی ناتو همچنین گفت: ما فکر می کنیم همکاری محکم بین ناتو و اتحادیه اروپا بسیار مهم است. زیرا اتحادیه اروپا اکنون بر تقویت دفاعی اروپا متمرکز شده است.

استولتنبرگ در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آینده همکاری های میان این پیمان و روسیه گفت: این مساله مهم است که بنشیم و آن یک سلسله مسائل حل نشده میان یکدیگر را برطرف کنیم. از این گذشته، امسال ما توانستیم دو نشست شورای ناتو — روسیه را برگزار کنیم. و در آنجا در خصوص  مسائلی چون اوکراین گفتگو کردیم. ما به هیچ توافقی دست نیافتیم، ما به اختلافات خود ادامه می دهیم، اما من فکر می کنم فقط باید دور یک میز نشست و به صورت آزاد و بی پرده در خصوص مسائل سخت سخن گفت.

وی افزود: ما به حفظ راه گفتگوهای آزاد حتی از طریق شورای ناتو — روسیه ادامه خواهیم داد. پس از آن ما به کار بر روی توافق تا زمان حصول شفافیت ادامه خواهیم داد. به طورمثال در خصوص چارچوب سازمان امنیت و همکاری در اروپا برای رسیدن به شفافیت و کاهش خطر گفتگو خواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала