واکنش ارگ به یافته های نظرسنجی بیناد آسیا

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دفتر ریاست جمهوری افغانستان بدنبال انتشار یافته های یک نظرسنجی بیناد آسیا در باره میزان امیدواری شهروندان این کشور نسبت به آینده، واکنش نشان داده می گوید که در این نظرسنجی شاخص بالای توقعات مردم در نظر گرفته نشده است.

یافته های نظرسنجی بیناد آسیا که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد که امیدواری مردم افغانستان از سال 2004 به این سو به پایین تر حد رسیده است. دلیل اصلی در یافته های بنیاد آسیا در باره کاهش میزان امیدواری مردم افغانستان، گسترش ناامنی ها، افزایش بی کاری و فقر، شکست مذاکرات صلح با گروه طالبان و مصالحه با حزب اسلامی عنوان شده است.

در نظرسنجی بیناد آسیا که نزدیک به دوازده هزار نفر در سی و چهار ولایت افغانستان شرکت داشته اند، بیست و نه درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که افغانستان در مسیر درستی در حرکت است.

اما دفتر ریاست جمهوری افغانستان، می گوید که این نظرسنجی در زمانی صورت گرفته که جنگ ها و خشونت ها در این کشور به شدت جریان داشت. دفتر ریاست جمهوری در اعلامیه ای گفته است: "نتیجه گرفتن از نظریات و نگرانی های مردم به‌ویژه از وضعیت امنیتی در هنگامی صورت گرفته که جنگ در نقاط مختلف کشور شدت داشت. اما نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با شهامت و شجاعت کامل، شبکه‌های دهشت‌افگن را در نقاط مختلف مانند ارزگان ،ننگرهار، کندز و هلمند ضربه محکم زده‌ اند که تلاش‌های چند ماه گذشته تاثیر قابل ملاحظه بر دید مردم در مورد وضعیت امنیتی کشور گذاشته است." همچنین در این اعلامیه آمده است: "شاخص بالای توقعات مردم از جامعه جهانی و دولت در شکل‌دهی تصور شان از وضعیت، نقش اساسی دارد، ولی نظرسنجی بنیاد آسیا این فکتور را در ارایه سوالنامه‌ها و تحلیل یافته‌ها کمتر درنظر گرفته‌ که نیاز است هنگام مطالعه یافته‌های نظرسنجی این شاخص‌ها درنظر گرفته‌ شود."

دفتر ریاست جمهوری با اشاره برخی از پروژه های بزرگ انکشافی در افغانستان گفته است که اجرای این پروژه ها می تواند به افزایش اعتماد و باورمندی مردم کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала