دیدار غنی با سفرای چهار کشور اروپایی

© Photo / ارگدیدار غنی با سفرای چهار کشور اروپایی
دیدار غنی با سفرای چهار کشور اروپایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور و رولا غنی بانوی افغانستان، با سفرای کشورهای سویدن، دانمارک، فنلند و هالند در کابل، دیدار و گفتگو کرده‌اند.

به گفته دفتر ریاست جمهوری، رولا غنی در دیدار از تعهدات این کشورها در زمینه‌های حقوق بشر، توانمند سازی اقتصادی و آموزش زنان ابراز قدردانی کرده گفته است:‌ «گام‌هایی که کشورهای شما در این راستا برداشته‌اند، در مطابقت به اولویت‌ها و برنامه‌های حکومت افغانستان بوده و ما از آن خرسند هستیم.»

همچنان بانوی اول افغانستان از تصمیم حکومت سویدن که قرار است ورکشاپی را برای زنان ۳۴ ولایت افغانستان در زمینه حل منازعات در کابل راه اندازی کند، تشکری کرد.

سفرای کشورهای سویدن، دانمارک، فنلند و هالند نیز در مورد کارکرد‌ها و برنامه‌های شان در زمینه‌های مختلف بخصوص حقوق بشر، توانمند سازی اقتصادی و آموزش‌های حرفوی زنان افغانستان معلومات دادند و حمایت کشورهای شان را از برنامه توانمندسازی اقتصادی زنان و برنامه ملی میثاق شهروندی اعلام داشتند.

در همین‌حال، اشرف‌غنی با ابراز قدردانی از تعهدات جدید مالی این کشورها در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل به افغانستان، می‌گوید که در عرصه بازاریابی به تولیدات زنان در افغانستان باید همکاری‌های بیشتری صورت گیرد. او گفته که صنایع دستی و سایر محصولات زنان افغان به بازارهای اروپایی راه یابد و آنان از این طریق بتوانند در بهبود اقتصاد خانواده‌های شان نقش ارزنده را ایفا نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала