مارین لوپن در نظر دارد آموزش رایگان فرزندان مهاجرین غیر قانونی را لغو کند

© AFP 2023 / Sebastien Bozonمارین لوپن در نظر دارد آموزش رایگان فرزندان مهاجرین غیر قانونی را لغو کند
مارین لوپن در نظر دارد آموزش رایگان فرزندان مهاجرین غیر قانونی را لغو کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جناح راست افراطی فرانسه در صورت به قدرت رسیدن، در نظر دارند مانع رفتن فرزندان مهاجرین غیر قانون به مدرسه های این کشور شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری "اینترفاکس"، مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه، روز پنجشنبه اعلام کرد در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کشورش به پیروزی برسد قصد دارد از رفتن فرزندان مهاجران غیرقانونی به مکاتب جلوگیری کند. 

لوپن افزود؛ "مهاجران خارجی که به طور قانونی در کشور ما زندگی می کنند، اما کار نمی کنند باید برای تحصیل فرزندانشان در فرانسه هزینه پرداخت کنند".

وی افزود، کینه ای نسبت به خارجی ها ندارد اما آنها باید بدانند اگر به این کشور آمده اند نباید انتظار داشته باشند دولت به همه امور آنها بپردازد و مواظب آنها باشد و فرزندان آنها نیز رایگان در کشور به تحصیل بپردازند. دیگر دوران تفریح و خوشی تمام شده است، وی که این اظهارات را در مصاحبه با خبرنگاران بیان می کرد، افزود، دیگر خبری از تحصیل رایگان برای مهاجران غیرقانونی در کشور نیست. تحصیل برای فرزندان مهاجران قانونی نیز در کشور تنها هنگامی میسر است که آنها در تامین هزینه های تحصیلی سهم خود را پرداخت کنند. اینکه خارجی ها باید در تامین هزینه های فرزندان شان پول بدهند. 

رهبر جناح جناح راست افراطی فرانسه که بر اساس نظرسنجی ها به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال آینده راه خواهد یافت، همچنین از کمک های اجتماعی که در فرانسه در اختیار افراد سالخورده قرار می گیرد و برخی از مهاجران نیز از آن برخوردار هستند، انتقاد کرد. 

وی افزود: ما به طور کلی با دادن خدمات عمومی رایگان و کمک هزینه های اجتماعی به خارجی هایی که به کشور ما می ِآیند، مالیات پرداخت نمی کنند و در تامین هزینه های اجتماعی هیچ نقشی ندارند مخالف هستیم.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала