جمجمه «شکسپیر» را از آرامگاهش دزدیده اند

© REUTERS / Dado Ruvicاسکلیت
اسکلیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چهارصد سال پس از مرگ «ویلیام شکسپیر» شاعر و نویسنده شهیر انگلیسی و دفن پیکر وی در کلیسای «ترینیتی مقدس» در استراتفورد، ئ تقریبا دوصد سال بعد از آنکه گفته شد استخوان های وی از آرامگاهش ربوده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، این موضوعی است، که خبرگزاری بی بی سی به آن پرداخته است و «کوین کولز» باستان شناس در این باره گفته است: ما متوجه یک تعرض عجیب به پیکر شکسپیر و در قسمت سر یا جمجمه شده ایم و داستانی داریم که بر اساس آن زمانی در تاریخ شخصی اقدام به سرقت جمجمه وی کرده است. این باستان شناس تاکید کرده است که وی کاملا متقاعد شده که جمجمه ویلیام شکسپیر به هیچ وجه در آرامگاهش در ترینیتی مقدس نیست.

این تحقیقات در آسنتانه 400 امین سالگرد مرگ این شاعر و نویسنده انجام شده است و به زودی قرار است در قالب یک مستند از شبکه 4 انگلستان پخش شود. این کشف بزرگ البته به نظر نمیتواند تمام شایعات و افسانه هایی که در مورد مرگ و بعد از مرگ ویلیام شکسپیر طرح شده را رمزگشایی کند اما حداقل در مورد یک داستان که در سال 1879 در مجله Argosy منتشر شده بود، بسیار توضیح دهنده است.

بر اساس این داستان که به نقل از نوه یک دکتر با نام «فرانک چمبرز» بیان شده است، بعد از آن که شخصی به نام «هوراس والپول» وعده جایزه 300 شیلینگ را برای جمجمه شکسپیر میدهد، دکتر چمبرز به دنبال این مهم میرود. این امر در آن زمان بسیار مرسوم بوده است و دلیل آن رواج شبه علمی به نام جمجمه شناسی بوده است. علمی که بر این باور بوده است که میتوان از روی اندازه جمجمه اشخاص میزان هوش و توان ذهنی آنها را انداز گرفت.

در نهایت چمبرز موفق میشود که با همکاری چند مرد محلی آرامگاه شکسپیر را نبش کرده و جمجمه وی را به سرقت برد اما از بخت بد وی، والپول، از گرفتن این جمجمه منصرف شده بود! در همین حال که چمبرز به دنبال یک خریدار جدید میگشته است، دوستی به وی پیشنهاد میکند که جمجمه را به مکان اصلی آن باز گرداند. چمبرز نیز به این توصیه عمل میکند و جمجمه را به یکی از همان افراد محلی با نام «تام دایر» میدهد تا به مقبره باز گرداند. هرچند این مرد هفته بعد به چمبرز اطمینان میدهد که جمجمه را به جای اصلی آن باز گردانده اما چمبرز هیچ وقت از این موضوع اطمینان حاصل نکرد.

این داستان تا کنون در حد یک افسانه بوده است اما نتایج تحقیقات جدید باستان شناسان که با استفاده از رادارهای کار گذاشته شده در دل زمین صورت گرفته است، بخش اعظمی از آن تایید میشود. اکنون محققان تایید میکنند که آرامگاه شکسپیر مورد تعرض واقع شده و نشانه هایی از جزئیات بیان شده در داستان Argosy وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала