بررسی قراردادهای صحی توسط اشرف‌غنی

© Photo / Ajmal Tareenبررسی قراردادهای صحی توسط اشرف‌غنی
بررسی قراردادهای صحی توسط اشرف‌غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، با بررسی فعالیت‌های صحی در بیست و یک ولایت این کشور، قراردادها در این زمینه‌ها را خلاف سیستم و پروسه قراردادی‌های تدارکاتی خوانده است.

آقای غنی در نشستی با مسوولان وزارت صحت عامه، اداره تدارکات ملی و بانک جهانی، قراردادهای بسته خدمات صحی اولیه و بسته خدمات اساسی برای شفاخانه‌‌ها در بیست و یک ولایت را مورد بررسی قرار داده است. به نقل از یک اعلامیه دفتر ریاست جمهوری، رییس جمهور غنی در این نشست گفته است: «مردم از خدمات ۲۷ موسسه غیر دولتی که در عرصه صحت در ۲۱ ولایت کشور فعالیت می‌کنند، رضایت ندارند.»
به گفته اشرف‌غنی با موجودیت فساد، بی‌کفایتی، عدم پرداخت معاشات به موقع، نبود سهولت‌های صحی در موسسات غیردولتی، اکثر مادران را در زمان ولادت به خطر مواجه ساخته است.
اشرف‌غنی قرارداد موسسات غیردولتی ارایه کننده خدمات صحی در این ولایات را بجای سه سال به مدت شش ماه تمدید کرده است.
رییس جمهور گفته است: «خدمات و کارکردهای ۲۷ موسسه غیر دولتی صحی ملی و بین‌المللی را که در ۲۱ ولایت کشور فعالیت دارند، از طریق ویدیو کنفرانس با والیان آن ولایات، مورد ارزیابی قرارداده خواهد داد.»
اشرف‌غنی همچنین به وزیر صحت عامه دستور داده تا روند تطبیق پروژه‌های صحی را به طور دقیق بررسی کرده و گزارش یافته‌های خویش را با ریاست جمهوری شریک سازد. وی افزود که از این پس همه ساله پس از ارزیابی و با توجه به چگونگی ارایه خدمات موسسات مذکور، با آنان قرارداد صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала