ترس انورالحق احدی و تیم اش از رسانه ها

© Sputnik / کسراترس انورالحق احدی و تیم اش از رسانه ها
ترس انورالحق احدی و تیم اش از رسانه ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال گفته های انورالحق احدی رییس جبهه ملی نوین افغانستان دفتر حمایت کننده رسانه های افغانستان (نی) و بازار رسانه های افغانستان واکنش نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبر گزاری بخدی، انورالحق احدی، روز گذشته (شنبه ۲۰ قوس) طی نشستی گفت که رسانه های افغانستان توسط اداره امنیت ملی خریداری شده اند.
در همین حال حامد پویا رییس بازار رسانه های افغانستان و عبدالمجیب خلوتگر رییس حمایت کننده نی در مورد گفته های احدی واکنش نشان داده اند.
آقای پویا به خبرگزاری بخدی گفت که انورالحق احدی، که روز گذشته از تریبیون جنبش روشنایی که گفته است امنیت ملی بیشتر رسانه ها را خریداری کرده، شرم آور است.
پویا می گوید که آقای احدی باید ثابت کند که کدام رسانه وخبرنگار را امنیت ملی خریداری کرده، در غیر آن او باید از رسانه ها و خبرنگاران معذرت خواهی کند.
به گفته او رسانه ها وخبرنگاران همیشه بی طرفانه در رعایت منافع ملی اطلاع رسانی کردند و یکی از نهادهای عاری ازفساد گزارشی واطلاع رسانی در افغانستان به شمار میروند.
نهاد بازار رسانه ها حمایت کننده خبرنگاران، گفته های احدی را تقبح کرده است.
رسانه های خاموش گردد تا چهره های مفسدان فاش نشود
در همین حال عبدالمجیب خلوتگر رییس عمومی دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان یا نی می گوید که تیمی به طور منسجم در صدد خاموش کردن آزادی بیان در افغانستان است.
آقای خلوتگر به خبرگزاری بخدی گفت: باور ما این است که گروه مشخص که تحصیلات شان در غرب شده و پیش از این در ادارات دولتی کار کرده اند در صدد خاموش کردن رسانه می باشد.

او از افراد که در یک تیم کار می کنند تا آزادی بیان در کشور را خاموش بسازد، از محمد اشرف غنی رییس جمهور، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور و انورالحق احدی رییس جبهه ملی نوین افغانستان نام برد.
به گفته رییس عموی نی این سه تن به نوع می خواهند تا صدای رسانه ها در افغانستان خفه شود تا آنان بتوانند برنامه های که دارند را در کشور پیاده کنند.
خلوتگر می گوید که این سه تن در دوره ریاست جمهوری حامد کرزی در بخش های مختلف کار کردند و در همان زمان فساد اداری هنگفتی انجام داده اند.
آقای خلوتگر همزمان افزود که بعد از محمد اشرف غنی که گفته بود از رسانه ها باد می براید و از نظامیان بمب، اینک احدی می خواهد که بالای رسانه ها حمله کرده و رسانه ها را متهم بسازد.
ناوقت روز گذشته خانه آزادی افغانستان با نشر خبرنامه ی نیز نوشته بود که انورالحق احدی رهبر حزب افغان ملت به رسانه های کشور توهین کرده است.
مجیب خلوتگر گفت: " افراد مانند اتمر و احدی می خواهد به نوع بالای رسانه ها فشار بیاورد تا گندی که زده اند فاش نشود. "
به گفته او این افراد می خواهد که سیاست مطلقه را در افغانستان پیاده کنند و هر کاری که دلشان شد شخص و یا نهادی نباشد که در مقابل آنان صحبت و یا این افراد را افشا کنند.
رییس عموی نی از کمیسیون تخطی رسانه ها، نادر نادری مشاور اطلاعاتی ریاست جمهوری و اطلاعات و فرهنگ کشور خواست تا انورالحق احدی را مورد پیگرد قانونی قرار بدهد.
حامی رسانه ها و خبرنگاران در کشور می گویند رسانه ها با مشکلات مالی و امنیتی که دامنگیر شان هستند بدون وقفه و با آزادی کامل کار کرده و شهروندان کشور را در جریان واقعیت ها قرار داده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала