لاوروف: امریکا به دنبال حفظ جبهۀ النصره است

© Sputnik / Vitaliy BelousovМинистр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции с главами МИД Ирана и Сирии
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции с главами МИД Ирана и Сирии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجۀ روسیه، طی کنفرانس خبری در صربستان روند گفتگوها با جناح امریکایی دربارۀ وضع حلب را تشریح و تأکید کرد که آمریکا به دنبال حفظ «جبهۀ النصره» است.

العالم: سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه امروز دوشنبه در کنفرانس خبری با همتای صربستانی خود، گفت روسیه امیدوار است با آمریکا در پیرامون مبارزه با تروریزم به توافق برسد، اما این روند همچنان به سختی پیش می رود.

سرگئی لاوروف افزود: «روسیه آماده است تضمین کند گذرگاه هایی که برای خروج عناصر مسلح از حلب گشوده می شود به هیچ عنوان هدف حملۀ دمشق قرار نخواهند گرفت. واشنگتن باید آنها را به خروج از حلب قانع کند.
وی، همچنین، تأکید کرد که آمریکا به رفتار دوگانه در قبال مبارزه با تروریزم در سوریه ادامه می دهد و برای حفظ جبهه النصره با هدف استفاده از آن در طرح های آینده اش تلاش می کند.

لاوروف گفت: «واشنگتن بار دیگر به مواضعی بر سر سوریه که باعث بن‌بست در گفت‌وگوها می‌شود بازگشته است». وی افزود: «آمریکا به مواضع قدیمی و مشکل‌ساز خود بازگشته است، یعنی اینکه قبل از هماهنگ‌کردن دهلیزهای لازم (برای عقب‌نشینی پناهندگان و نیروهای مسلح) باید وقفه سه، چهار و یا هفت روزه اعلام شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала