کشورهای غربی خواستار تحقیق در باره برخورد جنرال دوستم با احمد ایشچی شده‌اند

© Photo / دفتر مطبوعاتی معاون اولجنرال دوستم
جنرال دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: کشورهای عضو اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و ناروی خواستار انجام تحقیقات رسمی در باره چگونگی برخورد جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری با احمد ایشچی از اعضای سابق حزب جنبش ملی مربوط به آقای دوستم شده‌اند.

دفتر نمایندگی سیاسی اتحادیه اروپا در کابل، در اعلامیه‌ای از احتمال نقض حقوق بشر در نتیجه برخورد جنرال دوستم با احمد ایشچی خبر داده‌اند.

این اتحادیه همچنین تاکید کرده که کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا و ناروی از تمام شهروندان افغانستان می‌خواهند تا به منظور ترویج صلح و دموکراسی مبتنی‌بر احترام کامل به قانون توسط همه‌ی شهروندان بدون درنظرداشت موقف و جایگاه اجتماعی کار کنند.

نزدیک به دو هفته پیش برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی گزارش دادند که جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، احمد ایشچی از اعضای پیشین جنبش ملی و از رقیبان سیاسی آقای دوستم،‌ توسط معاون اول در یک مسابقه بزکشی مورد لت و کوب قرار گرفته و زندانی شده است. اما سخنگوی آقای دوستم این گزارش‌ها را رد کرده گفته بود که آقای ایشچی بدلیل ارتباط با طالبان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و زندانی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала