گزارش غنی از وضعیت موجود به مدیران رسانه‌ها

© Photo / کسراگزارش غنی از وضعیت موجود به مدیران رسانه‌ها
گزارش غنی از وضعیت موجود به مدیران رسانه‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان،‌ امروز در نشستی از وضعیت موجود امنیتی، دست‌آوردها و برنامه‌های حکومت وحدت ملی به مدیران ارشد و نمایندگان شماری از رسانه‌ها گزارش داده‌اند.

دست‌آوردهای حکومت در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل، چگونگی سیاست خارجی دولت،‌ جلب کمک‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های داخلی از جمله موضوعاتی بوده‌اند که اشرف‌غنی در باره آن به مدیران رسانه‌ها معلومات داده است.

اشرف‌غنی می‌گوید که در طول سه ماه زمستان امسال، روی تجهیز و بلندبردن ظرفیت و توانایی نیروهای امنیتی کار خواهد شد. آقای غنی از سه ماه زمستان به عنوان یک فرصت یاد کرده همچنین می‌‌افزاید که برنامه‌های مشخصی به منظور رسیدن به این اهداف طرح و اجرا خواهد شد.

رییس‌جمهور غنی در باره سیاست خارجی افغانستان نیز گفته است که اکنون فصل جدیدی از همکارهای منطقوی میان افغانستان و برخی از کشورها باز شده است. او با اشاره به خط آهن آقینه، احیای راه ابریشم و بندر چابهار گفت که اکنون زمینه اتصال افغانستان به کشورهای منطقه و جهان فراهم شده است.

او هم‏چنان افزود که آسیای مرکزی برای افغانستان از اهمیت خاص برخوردار است و حکومت تلاش دارد تا در بخش‌های مختلف رابطه میان افغانستان و کشورهای منطقه و جهان را گسترش دهد.

رییس‌جمهور غنی اضافه کرده که هم اکنون یک اجماع قوی بین‌المللی در حمایت از دولت و مردم افغانستان شکل گرفته‌ اما ضرورت است تا اجماع سیاسی داخلی نیز شکل گیرد.

اشرف‌غنی از آزادی بیان نیز به عنوان یک دست‌آورد یاد کرده می‌گوید که حکومت در راستای حمایت از ارزش‌های آزادی بیان متعهد است و از فعالیت آزاد رسانه‌ها تحت هر شرایط حمایت و پشتیبانی می‌نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала