برای چهارمین سال پیاپی مجله فوربس «پوتین» را نیرومندترین فرد جهان شناخت

© Sputnik / Alexei DruzhininИнтервью президента РФ Владимира Путина телекомпании "Ниппон" и газете "Иомиури"
Интервью президента РФ Владимира Путина телекомпании Ниппон и газете Иомиури - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه امریکایی فوربس روز چهارشنبه در رتبه بندی سالیانه خود ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را در سال 2016 برای چهارمین سال پیاپی، نیرومندترین فرد جهان معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه نوشت، که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب امریکا در رده دوم جدول مجله فوربس برای تعیین قدرتمندترین فرد جهان قرار دارد.
این مجله تخصصی در کسب و کار نوشت: رئیس جمهوری روسیه نفوذ کشورش را تقریبا در همه گوشه و کنار جهان اعمال کرده است. 
فوربس نوشت؛ پوتین از سرزمین مادری خود تا سوریه و تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا به هر چه می خواهد، دست می یابد.
به نوشته فوربس، رهبر 64 ساله روسیه از نظر هنجارهای متعارف جهانی، نامحدود است و دسترسی وی در سال های اخیر چند برابر شده است.
این مجله می افزاید؛ ترامپ که حدود یک ماه دیگر (اول ماه دلو) رئیس جمهوری امریکا می شود، در رده دوم قرار گرفته است، ظاهرا در برابر جنجال و رسوایی، مصونیت و بر مجلس نمایندگان و سنای کنگره تسلط و یک شبکه شخصی به ارزش میلیاردها دالر در اختیار دارد.
ترامپ که ماه گذشته (نومبر) به عنوان رئیس جمهوری آینده ایالات متحده انتخاب شد، در رتبه بندی سال 2015 فوربس در رده هفتاد و پنجم قرار داشت.
جایگاه سومین فرد نیرومند جهان مجله فوربس در سال جاری به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اختصاص یافته که به مدت 11 سال سکان بزرگ ترین قدرت اقتصادی اروپا را در دست داشته است و قصد دارد در انتخابات سال آینده نیز مجددا نامزد شود. 
اما باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا که در سال 2015 در جایگا دوم فوربس قرار داشت، در حالی که در هفته های آخر ریاست خود بر کاخ سفید قرار دارد و حزب دمکرات وی پس از پیروزی غیرمنتظره ترامپ، از کاخ سفید و کنگره بیرون رانده شد، در سال جاری به رده چهل و هشتم جدول این مجله سقوط کرده است.
جایگاه چهارم فوربس نیز به شی جینپینگ رئیس جمهوری چین و رتبه پنجم به پاپ فرانسیس رئیس کشور واتیکان اختصاص یافته است.
فوربس نوشته است: نفوذ صدها نامزد از نقاط مختلف جهان را برای تکمیل فهرست سالیانه خود، بررسی و ارزیابی کرده و در نهایت نام 74 فرد نیرومند و تاثیرگذار را در آن گنجانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала