عبدالله: استفاده از تروریزم برای پیش‌برد اهداف، برنامه ناکام است

© Photo / ارگعبدالله: استفاده از تروریزم برای پیش‌برد اهداف، برنامه ناکام است
عبدالله: استفاده از تروریزم برای پیش‌برد اهداف، برنامه ناکام است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، می‌گوید کشورهایی که از تروریزم به عنوان وسیله‌ی پیش‌برد اهداف سیاست‌های خارجی خود استفاده می‌کنند، این برنامه شان ناکامی در پی دارد.

قای عبدالله که امروز در همایشی آمادگی برای مصالحه در مقر نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «این را که پایان هر جنگی مذاکره و گفتگو است، ملت‌ها پیشتر از حکومت‌ها درک می‌نمایند و بر همین مبنا؛ آرزوی اکثریت مطلق مردم افغانستان تامین صلح عادلانه، با عزت و پایدار است و همین، مساله‌ای است که ما را به عنوان سران حکومت تشویق می‌نماید تا در این راستا قدم های اساسی را بگذاریم.»

وی در عین‌حال تاکید کرد: «این را هم می‌دانیم که تمام عوامل در اختیار حکومت و دولت افغانستان نیست تا فیصله نهایی را هم در این زمینه اتخاذ نماید. با این‌همه، ما ملزم به کوشش و سعی و تلاش در این راستا بوده‌ایم و از ابتدای اداره موقت در پانزده سال قبل و حتا پیشتر از آن که طالب‌ها در کابل بودند و مقاومت در برابر شان ادامه داشت، گفتگوها نیز وجود داشت.»

در همین‌حال، یک هیاتی از ایرلند شمالی به کابل آمده است تا تجربه شان را از چگونگی ختم جنگ با دولت افغانستان در میان بگذارد. عبدالله عبدالله از سفر این هیات استقبال کرده اما گفته که شرایط افغانستان و ایرلند شمالی از هم تفاوت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала