کشته و زخمی شدن بیش از هشتاد شورشی در عملیات‌های نظامی

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: در نتیجه عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی افغانستان علیه مواضع شورشیان مسلح مخالف دولت این کشور، بیش از هشتاد تن از این شورشیان کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع، این عملیات‌ها که به منظور سرکوب شورشیان در ولایت‌های ننگرهار، نورستان، پکتیکا، پکتیا، غزنی، لوگر، میدان وردک، کندهار، ارزگان، زابل، نیمروز، فاریاب، کندز و هلمند راه‌اندازی شده بود، در آن شصت و یک تن از شورشیان مسلح مخالف دولت کشته و بیست و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند. در این عملیات‌ها یازده تن دیگر از شورشیان بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع می‌افزاید که بیشترین تلفات به شورشیان مسلح گروه طالبان در ولایت‌های بلخ و هلمند وارد شده است. به گفته این وزارت، در چند حمله هوایی در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، در شمال افغانستان بیست و یک شورشی و در نزدیکی شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند نیز بیست تن دیگر از افراد طالبان به قتل رسیده‌اند.

همچنین در ولسوالی نورگرام ولایت نورستان در شرق افغانستان نیز نه تن از افراد طالبان کشته و شش تن دیگر به شمول شمول ملا حبیب‌الله و سعیدالله فرمانده و معاون کمیسیون نظامی گروه طالبان در این ولسوالی زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала