امنیت افغانستان سرآغاز مسیر امنیت پاکستان است

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ «طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان، که با هدف ملاقات با تیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید امریکا به واشنگتن سفر کرده، اعلام کرد: سرآغاز مسیر امنیت در پاکستان تأمین امنیت در افغانستان است اما مشکل اصلی را هند ایجاد می‌کند.

فاطمی در گفت‌ وگو با صدای امریکا افزود: "آماده‌ایم مشکل «شکیل آفریدی» که امریکا اصرار بر آزادی وی از زندان دارد را حل کنیم اما نباید فراموش شود که آفریدی در ایجاد بعضی مسائل و مشکلات امنیتی در پاکستان نقش اساسی داشته است."
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که امریکا نیز باید بداند که انتخاب محل و زمان مبارزه با گروه‌های تروریستی دست پاکستان است و واشنگتن نیز بهتر است برای به نتیجه رسیدن این عملیات‌ها با پاکستان همسو باشد.
وی تأکید کرد که این کشور پاکستان است که انتخاب می‌کند کدام گروه تروریستی اول باید از بین برود و مبارزه با کدام گروه اولویت دوم است.
طارق فاطمی از پنجم دسامبر در امریکا به سر می‌برد تا با تیم ترامپ دیدار و گفت‌وگو کند.
وی در مدت حضور خود در امریکا با چهره‌های سیاسی بسیاری دیدار کرده اما تاکنون موفق به ملاقات با تیم رئیس‌جمهور جدید امریکا نشده است.
پیش از این امریکا تصمیم گرفته بود نیمی از کمک‌های خود به پاکستان را مشروط به آزادی دکتر شکیل آفریدی و جدیت در مبارزه با تروریسم کند.
شکیل آفریدی کسی بود که مخفیگاه اسامه بن لادن در پاکستان را فاش کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала