پیشبینی درگیری های سال 2017

© Fotolia / Romolo Tavaniانفجار اتمی
انفجار اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
NI درگیری های جدید سال 2017 را پیشبینی نموده است

روبرت فارلی تحلیل گر The National Interest می گوید که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا در شرایط دشوار جیوپلیتک جهانی به قدرت رسیده است که به مساعی جدی برای دفع تشدید تهدیدات رویارویی بین ابرقدرت های جهانی ضرورت دارد.

به گفته وی خطر آن وجود دارد که ممکن درگیری شدید در شبه جزیره کوریا صورت بگیرد، کوریائی شمالی برنامه هستوی و قدرت راکتی خود را توسعه میدهد که خود با عث بحران سیاسی در منطقه خواهد شد. تصمیم رئیس جمهور جدید امریکا در خاتمه دادن پرابلم برنامه اتمی امریکا با حمله سریع و یا برعکس در اثر حمله کوریائی شمالی به امریکا با عث جنگ بزرگ در منطقه خواهد شد.
نقطه دیگری که به نظر این تحلیلگر میتواند در انجا جنگ شدید بوقوع بپیوند، سوریه میباشد، که ممکن در اثر اشتبا قوای مسلح، روسیه وامریکا با همه در این منطقه روبرو شوند که بطور مثال میتوان از حمله هوائی اشتبائی امریکا نام برد که چند قبل در دیروالزور صورت گرفت. دیگر اینکه گروپ های مختلف متخاصم مسلح در منطقه وجود دارد که خود پرابلم بزرگ در منطقه میباشد.
برعلاوه سوریه منطقه سرحدی پاکستان- هند نیز تحت خطر قرار دارد. پیشنهاد ترامپ به میانجیگری بین پاکستان و هند در حل مساله کشمیر میتواند وضع را متشنج تر بسازد. هرگاه بین پاکستان و هند جنگ دربگیرد، در آنصورت امکان جنگ بین امریکا و کوریائی شمالی نیز وجود دارد.
وضع نواحی بالتیک، روابط بین مسکو و وارسا نیز قناعت بخش نیست. به نظر مولف مقاله، ترامپ ضرورت دفاع از کشور های اروپائی عضو ناتو را تحت سوال قرار داده است. چنین روند می تواند هم به نفع راحت ساختن تشنج در روابط بین روسیه و امریکا باشد و یا باعث تهدید جنگ بین روسیه و امریکا گردد.
در اخیر افزوده است که جنگ وسیع بین ابرقدرات های جهانی در فضائی مجازی انترنتی صورت خواهد گرفت که ما شاهد سروصدا های در مداخله مجازی روسیه در انتخابات امریکا بودم. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала