مدارک و شواهد استفاده سلاح شیمیایی در سوریه توسط تروریست ها تحویل بازرسان شیمیایی شد

© AP Photo / Peter Dejongمدارک و شواهد استفاده سلاح شیمیایی در سوریه توسط تروریست ها تحویل بازرسان شیمیایی شد
مدارک و شواهد استفاده سلاح شیمیایی در سوریه توسط تروریست ها تحویل بازرسان شیمیایی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سامر عباس سخنگوی سازمان اجرای کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی سوریه، اعلام کرد که این کشور مدارک و شواهد استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی جمع آوری شده را به بازرسان بین المللی (OPCW) ارائه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل "اینترفاکس" سامر عباس طی مصاحبه ای گفته است که: مدارک و شواهد دال بر استفاده جنگجویان تروریست از سلاح های شیمیایی جمع آوری شده از سوی وزارت دفاع روسیه به سازمان منع استفاده از این تسلیحات تحویل شد که کارشناسان مسئول آن را بررسی کردند و پذیرفتند. وی افزود: هیات این سازمان بار دیگر به سوریه سفر می کند تا نمونه های جمع آوری شده مبتنی بر استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی را تحویل بگیرد.وی افزود: این نمونه ها که از سوی کارشناسان وزارت دفاع روسیه جمع آوری شده است، اثبات می کند 31 اکتبر (10آبان) جنگجویان در منطقه ام حوش استان حلب از خمپاره های 240 میلی متری حاوی گاز ایپریت (خردل) استفاده کرده اند. مقام سوری اظهار کرد: گروه مامور سازمان منع سلاح های شیمیایی شامل هشت کارشناس از کشورهای امریکا، انگلیس، استرالیا، اسلوواکی و اسلوونی بود که از 12 دسامبر سال جاری در دمشق فعالیت می کرد.

غرب با وجود شواهد انکارناپذیر اثبات کننده استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی، این موارد را نادیده می گیرد و تلاش های خود را برای محکوم کردن دولت سوریه متمرکز کرده است و در این اقدامات اهداف سیاسی ضدسوری دنبال می کند.کشورهای غربی در حالی سوریه را به کاربرد سلاح شیمیایی متهم می کنند که در سه سال اخیر چندین مورد حمله با استفاده از مواد شیمیایی سمی توسط تروریست ها بویژه اعضای گروه داعش در سوریه و عراق ثبت شده است.

مدارک، شواهد و نمونهء به اثبات رسیده در حال حاضر مهر و موم شده و در نزد ارگان مسئول حفظ بوده تا در ژانویه 2017 تحویل دادگاه شود.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала