بیشتر از 50 درصد امریکایی به کمک هکرها در پیروزی ترامپ باور ندارند- نظرسنجی

© AFP 2023 / Timothy A. Claryبیشتر از 50 درصد امریکایی به کمک هکرها در پیروزی ترامپ باور ندارند- نظرسنجی
بیشتر از 50 درصد امریکایی به کمک هکرها در پیروزی ترامپ باور ندارند- نظرسنجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس نظرسنجی مشترک روزنامه وال استریت با تلویزیون NBC News، بیشتر از نیم امریکایی ها باور ندارند که حملات هکرها به دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب امریکا در پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، کمک کرده باشند.

در جواب سوال "تا چه حد نگران تاثیر حملات هکرهای مرتبط با دولت‌های خارجی در پروسه انتخابات، استید؟"، 43 درصد مردم گفتند که این موضوع باعث "نگرانی جدی" شده است و 12 درصد- "نگرانی قوی"، علاوه بر این 23 درصد پاسخ‌دهنده‌گان هیچ نگران این موضوع نیستند، 10 درصد- "کم"، 8 درصد "بسیار کم" و بقیه 4 درصد در گفتن جواب مطمئن نبودند.

در جواب سوال "آیا باور دارید که این حملات در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، کمک کرده باشند؟"، 57 درصد پاسخ‌دهنده‌گان اظهار داشتند که باور ندارند، 37 درصد باور دارند، 6 درصد در گفتن جواب مطمئن نبودند.

این نظرسنجی توسط تماس تلفونی از تاریخ 12 الی 15 دسمبر انجام شده بود که در آن یک هزار نفر اشتراک داشتند.

قبل از این ارگان‌های اطلاعاتی امریکا بشکل رسمی روسیه را به تلاش‌کردن در تاثیرگذاری بالای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، متهم کردند، که کرملین این ادعا را تکذیب کرد.

باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا از ارگان‌های اطلاعاتی خواست، الی اخیر دوره ریاست جمهوری‌اش گزارش مفصل در پیوند به این اتهام، ارائه کنند. این در حالیست که بعد از انتخابات ریاست جمهوری، کاخ سفید اعلام کرد که در روز انتخابات هکر‌ها فعالیت گسترده نداشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала