نظریات کیسنجر در مورد پوتین و ترامپ

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر هِنری کیسنجر
هِنری کیسنجر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هنری گیسنجر اسبق وزیر خارجه امریکا روز یکشنبه گذشته طی مصاحبه ای در برنامه Face the Nation کانال تلویزیونی CBS News روی مساله "افتضاح هکری" بین مسکو و واشنگتن توضیحات داد.

سیاستمدار اسبق امریکائی گفت: "استخبارات همه کشور های جهان امکان حمله هکری را در قلمرو سایر کشور ها دارند و از آن استفاده می کند، هیچگاه اعتراف نمی نماید، زیرا موضوع بحث "بسیار باریک و فوق العاده مهم" میباشد. من شک ندارم که روس ها به سایت های ما حمله نموده باشند. باور دارم که ما هم جواب به ایشان داده یم".

او همچنان رئیس جمهور روسیه ولادیمر پوتین را با قهرمان داستان دستایوسکی "جرم و جزا" مقایسه نموده گفت "او کاملاً نقش خود را در تاریخ کشور حس می نماید، خونسردانه و پیگرانه به منافع ملی روسیه توجه جدی دارد که در تحلیل خود از توانائی خاص برخوردار است.

برای پوتین پرابلم خاص مردم روسیه بسیار مهم است که قربانی کمونیزم و از دست دادن 300 سال تاریخ خود شده اند. سوال اینکه "روسیه یعنی چه" که قبلاً مطرح نبود، حالا برای روس ها بسیار اهیمت دارد".

کیسنجر که به هیچ یک از نامزدان ریاست جمهوری رای نداده است، در مورد ترامپ احتاطانه خوشبین است که به نظر وی، ترامپ یک پدیده تا کنون بی سابقه در سیاست و دارای امکانات بی نظیر و غریزه قوی سیاسی میباشد. دونالد ترامپ چانس ثبت تاریخ شدن را دارد.

او اعتراف کرد که در اوایل فکر میکرد، ترامپ- پدیده موقتی در سیاست امریکا است، اما پیروزی وی با عث آن گردید که کیسنجر تجدیدنظر نماید. امروز او به ترامپ ارج میگذاردو میگوید که اگر ترامپ در عرصه بین المللی نیز از خود خرد و شهود نشان بدهد، در آنصورت به موفقیت های زیاد نایل خواهد آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала