نماینده سازمان ملل: گفتگوی صلح در افغانستان بدون پیش‌شرط ضروری است

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با ارایه گزارشی از وضعیت افغانستان، گفتگوهای بدون پیش‌شرط را به منظور آغاز مذاکرات صلح برای آینده این کشور ضروری توصیف کرده است.

این نشست که شام روز گذشته به وقت افغانستان برگزار شد، در آن آقای یاماموتو از جامعه جهانی، شهروندان افغانستان به شمول جنگجویان گروه طالبان خواست تا از روند گفتگوهای صلح به منظور پایان دادن درد و رنج مردم این کشور حمایت کنند.

براساس اعلامیه‌ای که از سوی دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل به رسانه‌ها فرستاده شده، تادامیچی یاماموتو در نشست شورای امنیت گفته است: «وارد شدن به پروسه صلح جرات می‌خواهد. با جنگ پایان ناپذیری که کشور را ویران کرده است، این موضوع پذیرفتن شکست نیست، بلکه شناسایی واقعیت است.»

این مقام سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کرده که تنها راه برای برداشتن گام‌های موثر به منظور تامین صلح حقیقی در این کشور، گفتگوهای بین‌الافغانی می‌باشد. آقای یاماموتو از طرف‌های درگیر جنگ خواسته تا منافع مشترک‌شان را شناسایی کنند. او از طالبان خواست تا بدون هیچ پیش‌شرطی با دولت افغانستان وارد گفتگوهای صادقانه صلح شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала