سعودی ها از ترور سفیر روسیه موقتا شاد شدند

© AP Photo / Burhan OzbiliciВооруженный мужчина рядом с телом российского посла в Турции Андрея Карлова в галерее Анкары
Вооруженный мужчина рядом с телом российского посла в Турции Андрея Карлова в галерее Анкары - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاربران سعودی، ترور سفیر روسیه در انقره را در شبکه های اجتماعی جشن گرفتند و شادی خود را با ثبت عنوان ادعایی «انتقام عثمانی-اسلامی از قاتلان ملت سوریه» ثبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، سفیر روسیه در انقره روز دوشنبه به دست یک افسر پولیسِ ترکیه که در عملیات «مبارزه با تروریسم» شرکت داشت، ترور شد!

کاربران سعودیِ تویتر، این عملیات تروریستی را جشن گرفتند.

کاربری به نام «الهنوف» از شجاعت عثمانی ها ابراز شادمانی کرد و «اسامه الجبوری» ادعا کرد که این عملیات، قلب مسلمانان را شاد کرد، «البندری» نوشت که این پولیس، شأن دولت (ترکیه) را بالا برد و انتقام کودکان حلب را گرفت!

منابع آگاه به وبگاه رأی الیوم خبر دادند، که این عملیات تروریستی، به مثابۀ جشنی موقت خواهد بود که سعودی ها در هوای آن نفسی تازه کنند، به ویژه مقامات این کشور که با حمایت از گروه های مسلح در سوریه، طعم تلخ شکست در برابر ارتش سوریه را چشیدند.
به گفتۀ منابع آگاه، نگرانی بر سعودی ها سایه افکنده است به طوری که برای نفس تازه کردن به هر روزنه ای رو می آورند تا بگویند همچنان ائتلافی میان کشورشان با یک کشور دیگر برقرار است، حتی اگر این روزنه، حادثه ای «شخصی» باشد که یک افسر پولیس برای گرفتن انتقام مردم حلب مرتکب شده باشد.

هواداران جریان وهابی در عربستان، مثل همیشه ادعا کردند، که خداوند دعای آنان را مستجاب کرد و سربازان خود را برای متوقف کردن پیشروی روس ها فرستاد و این جوان، از سفیر روسیه انتقام گرفت!
اما برخی از جریان های لیبرال سعودی، با وجود دشمنی با محور روسی — سوری، این تحلیل را ساده لوحانه و احمقانه تعبیر کردند،  و نوشتند که این حادثه هیچ پیوندی به مستجاب شدن دعاهای وهابی ها ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала