ترکیه به هیچ کسی اجازه تخریب روابط با روسیه را نمی دهد

© AFP 2023 / Mohamed Abdiwahabترکیه به هیچ کسی اجازه تخریب روابط با روسیه را نمی دهد
ترکیه به هیچ کسی اجازه تخریب روابط با روسیه را نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در مراسم افتتاح تونل "اورپا-آسیا" از طریق تنگه "بسفر" در استانبول، اعلام کرده است که؛ به هیچ کسی اجازه نمی دهد که روابط ترکیه و روسیه را تخریب کند.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان در این مراسم همچنین گفت:" دیروز به سفیر روسیه حمله شد و ما به در این رابطه مسئول هستیم که پاسخ بدهیم". رئیس جمهور ترکیه در سخنانش خاطرنشان نمود: " یکبار دیگر می خواهم بگویم؛ هنگام که  از قنل آندره کارلوف سفیر روسیه آگاه شدم،  دردی سختی را احساس کردم، او (اندره کارلوف) یک انسان بسیار صمیمی،جذابی و گرمی بود، حمله دیشب فاجعه ای بود بزرگ، من به کسانی که این جنایت را مرتکب شدند لعنت میفرست، و من به پوتین رئیس جمهور روسیه، مردم روسیه و همچنین به خانواده سفیر تسلیت عمیق عرض می کنم. من دیروز در صحبت با پوتین گفتم این دسیسهء آشکار است، ما به هیچ وجه و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد تا بخواهد روابط ما را با روسیه خراب کنند". اردوغان همچنین گفته است که؛  نیروهای امنیتی ترکیه در حال تحقیقات دقیقی هستند و مقصران را پیدا خواهند کرد و همچنین کمیسیون دوجانبه برای تحقیقات تشکیل شده و و این کمسیون به کار شان آغاز کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در خاتمه سخنان اش گفت: "همکاری با روسیه مقدم به تدریج تقویت می شود، به ویژه ما با مسکو در رابطه با حل بحران سوریه به تفاهم های می رسیم".    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала