ایران و روسیه قرارگاه مشترک در سوریه دارند

© AFP 2023 / Atta Kenareتوافق ایران، ترکیه و روسیه شرایط لازم را برای حل مسئله سوریه به وجود می آورد
توافق ایران، ترکیه و روسیه شرایط لازم را برای حل مسئله سوریه  به وجود می آورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علی شمخانیمنشی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به قرارگاه مشترک ایران و روسیه در سوریه، گفت: کار مشترکی با محوریت عراق، سوریه، ایران و روسیه در جهت طراحی مبارزه با تروریسم در بعد نظامی داریم، که برخی از رویدادها از جمله استفاده از فضای هوایی ایران و عبور از آسمان ایران در راستای این توافق بود.

 مهر: وی با بیان اینکه "ما یک کار مشترک و مفصلی با برخی از کشورهای منطقه در موضوع مبارزه با تروریسم داریم"، تصریح کرد: یک کار میدانی و دیپلماتیک که نیازمند انجام مشورتها و مشاوره جهت عبور از برخی معضلات برای این همکاری‌ها هستیم.

شمخانی خاطرنشان کرد: سفر اخیر نماینده پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران نیز در همین چارچوب بود. ما یک قرارگاه مشترک در سوریه داریم که ایران در آن با کمک روسیه کار مستشاری جهت کمک به ارتش سوریه و نیروهای مقاومت انجام می‌دهد؛ یک کار مشترکی با محوریت عراق، سوریه، ایران و روسیه در جهت طراح ریزی مبارزه با تروریسم در بعد نظامی داریم که برخی از رویدادها از جمله استفاده از فضای هوایی ایران و عبور از آسمان ایران در راستای این توافق بود.

منشی شورای عالی امنیت ملی ایران ادامه داد: علیرغم تلاش های گسترده دشمنان برای مخدوش کردن این همکاری با درایت رهبران دو کشور، هماهنگی های فی مابین در حد بسیار بالایی بوده که در کنار هزینه های انجام شده فرصت ها و موقعیت هایی را برای هر دو کشور ایجاد کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала