سازمان سیا در قتل سفیر روسیه دست دارد

© Sputnik / Sergey GuneevПрезидент Турции Реджеп Эрдоган и президент России Владимир Путин на совместном фотографировании глав делегаций государств-участников "Группы двадцати" G20, приглашенных государств и международных организаций в китайском городе Ханчжоу
Президент Турции Реджеп Эрдоган и президент России Владимир Путин на совместном фотографировании глав делегаций государств-участников Группы двадцати G20, приглашенных государств и международных организаций в китайском городе Ханчжоу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین و اردوغان سازمان سیا را در قتل سفیر روسیه متهم نمودند

رسانه های بریتانیائی: روئسائی جمهور روسیه و ترکیه سازمان استخباراتی سی آی ئی امریکا را  در قتل سفیر روسیه در ترکیه متهم کردند.

آژانس REGNUM  جولیان بارجر  خبر نگار The Guardian به این عقیده است که قتل سفیر روسیه در ترکیه با عث نزدیک شدن بیشتر روابط مسکو با انقره میگردد و اساس برای ایجاد بحران منطقوی وجود ندارد.

او تاکید کرد: «روسیه و ترکیه به این عقیده استند که این همه اقدامات غرب است تا دو کشور را از هم جدا نمایند. بدن شک که پوتین و اردوغان سعی می ورزند تا مسوولیت این همه ناگواری های و حوادث تراژیدی را بدوش مخالفین استراتیژیکی خود بگذارند. روسیه همیشه در روابط اش با ترکیه امتیاز داشته است که حالا بعد از حادثات تراژیدی بیشتر تحکیم خواهد یافت. انقره قبلاً نیز آمادگی خود را در همکاری نزدیک با مسکو نشان داده بود و قوای خود را از قسمت های شمالی سوریه عقب راند و مانع معاصره حلب توسط نیرو های وفادار به اسد نشد، ولی برعکس مانع کُردها شد که دمشق نیز به فعالیت وسیع آنها خوشبین نیست».

ریچارد سپنسر تحلیلگر نشریه "دی تایمس" می نویسد، شعار های اسلامی تروریست که سفیر روسیه را ترور کرد، گویندگی از آن میکند که یا عضو گروپ های جهادیست ها میباشد و یا همکار فتح الله گولن بوده است. چون امریکا به گیولن پناهندگی سیاسی داده است، بناً روسیه و ترکیه گمان دارند که قتل سفیر به همکاری سازمان سیا صورت گرفته است.

او میگوید: «البته که قتل سفیر روسیه بار دیگر ائتلاف پوتین با اردوغان را تحت آزمایش قرار داده است. تا کنون دوستی دو کشور به اساس روابط شخصی رهبران دو کشور استوار بود، اما اکنون پایه اضافی پیدا نموده است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала