رویدادهای مهم روز چهارشنبه افغانستان

© Photo / کسراافغانستان از یازده نقطه از طریق خط آهن به بیرون وصل می‌شود
افغانستان از یازده نقطه از طریق خط آهن به بیرون وصل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انفجار درپایگاه نظامیان خارجی درکابل، کشته شدن فرمانده مهم طالبان در«کندز»،بازداشت 2 تن از طالبان پاکستان در«غزنی»، کشف وضبط یک انبار سلاح و مهمات تروریست ها در کابل و حمله بر خانه نماینده پارلمان رویدادهای مهم روز چهارشنبه افغانستان است.

انفجار درپایگاه نظامیان خارجی در کابل
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که در داخل پایگاه نظامیان خارجی در نزدیکی ساختمان مجلس درمنطقه هفتم شهرکابل انفجار رخ داده است.
این منابع افزودند که تاکنون از علت این انفجار، تلفات و خسارات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است.
کشته شدن فرمانده مهم گروه طالبان در کندز
وزارت داخله افغانستان روز چهارشنبه باانتشار بیانیه ای اعلام کرد، که «ملارمضان» فرمانده مهم گروه طالبان با 12 تن از افرادش در ولایت کندز کشته شدند.
دراین بیانیه افزوده شده است که در عملیات نیروهای ارتش افغانستان یکی از فرماندهان دیگر این گروه با شماری از افرادش نیز زخمی شده اند.
در این عملیات که به نام «شفق 2» نام گذاری شده قرار است در زمستان امسال علیه طالبان در سراسر افغانستان آغاز و مناطق از دست رفته دوباره از طالبان گرفته شود، چندین روستای کندز از وجود طالبان پاکسازی شده است.
بازداشت 2 تن ازطالبان پاکستانی در غزنی
فرماندهی پولیس غزنی افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از بازداشت 2 تن از طالبان پاکستانی در این ولایت خبر داد.
در این بیانیه افزوده شده است که این دو نفر در تحقیقات ابتدایی پولیس، دست داشتن در تامین مالی گروه‌های تروریستی در استان های غزنی، پکتیا، خوست، ننگرهار، کندهار و کابل را به عهده گرفته و به جرم خویش اعتراف کرده اند.
این 2 نفر که اتباع پاکستانی هستند روز گذشته از ولسوالی «ده یک» این ولایت شناسایی و دستگیر شدند.
کشف انبار سلاح و مهمات گروهای تروریستی در کابل
اداره امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد، که یک انبار سلاح و مهمات گروههای تروریستی را در ناحیه «هفتم» شهر کابل کشف و بدست آوردند.
در بیانیه اداره امنیت ملی افغانستان افزوده شده است، که در این انبار مین های مغناطیسی، جلیقه های انتحاری، مهمات، سلاح های سبک و گازهای بی هوش کننده نگهداری می شد.

حمله طالبان بر خانه نماینده پارلمان افغانستان

گروه طالبان مسئولیت حمله انتحاری چهارشنبه شب در خانه یکی از اعضای پارلمان افغانستان در کابل را به عهده گرفت که مقامات افغانستان می گویند براثر آن دست‌کم پنج نفر کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند. 
به گزارش خبرگزاری رویترز از کابل، یک مقام امنیتی افغانسنتم گفت، یک عامل انتحاری خود را در خانه میر والی از اعضای پارلمان افغانستان از استان هلمند منفجر کرد که براثر آن سه نیروی امنیتی کشته شدند و باعث شد دو فرد مسلح دیگر نیز وارد این خانه شوند که نشستی در آن برگزار شده بود.
میر والی در این حمله زخمی شد و دست‌کم دو غیرنظامی نیز کشته شدند.
حافظ بارک زای پسر یکی دیگر از اعضای پارلمان افغانستان نیز به ضرب گلوله یکی از افراد مسلح که وارد خانه شده بودند کشته شد.
این حمله تاکیدی بر اوضاع امنیتی متزلزل در کابل پایتخت افغانستان است که طی چند ماه اخیر بارها شاهد حملات بمب گذاران انتحاری بوده است.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت این گروه مسئولیت حمله چهارشنبه شب را به خانه این عضو پارلمان افغانستان در کابل به عهده می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала